دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«چگونه زندگی می­‌کنی»، تازه‌ترین اثر بزرگترین انیماتور ژاپن، روی پرده می­‌رود

«چگونه زندگی می­‌کنی»، تازه‌ترین اثر بزرگترین انیماتور ژاپن، روی پرده می­‌رود
«چگونه زندگی می­‌کنی» اثر هایائو میازاکی، بزرگترین انیماتور ژاپن، روی پرده می‌­رود.
کد خبر : 857428

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انیمه داستانی که مدتهاست همه منتظرش هستند بالاخره روز جمعه در ژاپن اکران می‌شود- اما بعد از این که کمپانی سازنده این انیمه، جیبلی، تصمیم گرفت تقریباً هیچ بازاریابی و تبلیغاتی برای این اثر انجام ندهد و درعوض از طرفدارهای میازاکی خواست که بدون هرگونه پیش زمینه فکری به دیدن این انیمه بروند، ما چیزی زیادی درباره این اثر نمی‌دانیم.

استودیو جیبلی ژاپن هفته پیش اعلام کرد که تازه‌ترین فیلم هایائو میازاکی به نام «چگونه زندگی می‌کنی؟» همزمان با اکرانش در ژاپن در فرمت آیمکس نیز عرضه می‌شود. این نخستین اثر میازاکی است که هم زمان با اکران در سینماهای ژاپن در فرمت آیمکس و فرمت‌های دیگری مانند دالبی اتموس، دالبی سینما و DTS:X پخش می‌شود.

اولین فیلم میازاکی بعد از یک دهه

«چگونه زندگی می‌کنی»، بدون شک فیلمی است که مردم ژاپن بیشتر از هر فیلم دیگری در سال‌های اخیر منتظر اکرانش بوده‌اند. این استاد 82 ساله انیمیشن ساز تاکید دارد که این آخرین اثر بلند سینمایی‌اش خواهد بود البته قبلاً هم بعد از ساخت فیلم «بادها می‌وزند» این وعده را داده بود، اما آن را شکست.

علیرغم هیجان جهانی پیرامون اکران قریب الوقوع یک فیلم تازه از میازاکی، اما اطلاعات کمی درباره فیلم موجود است. در همین ماه، سرتهیه کننده جیبلی، توشیو سوزوکی، که به عنوان مرد دست راست میازاکی شناخته می‌شود، گفت که این استودیو هیچ تریلر و محتوای تبلیغاتی درباره این فیلم نمایش نخواهد داد و از طرفدارهای میازاکی خواست تا درعوض بدون هر گونه پیش زمینه فکری به تماشای فیلم بنشینند.

سوزوکی با مقایسه رویکرد خود با روش‌های بازاریابی هالیوودی، که اغلب بخش زیای از داستان و غافلگیری‌های فیلم را لو می‌دهند، گفت :«شخصاً فکر می‌کنم که این چیزی است که فیلم بین‌ها بیشتر می‌پسندند.»

جیبلی پیش‌تر گفته بود که این فیلم از رمانی از گنزوبارو یوشینو در سال 1937 با همین عنوان الهام گرفته است. داستان درباره به بلوغ رسیدن یک پسر جوان بعد از مرگ پدرش است. همچنین گیبلی تنها یک پوستر برای این فیلم در ماه دسامبر منتشر کرد. که در آن هم اطلاعات چندان درباره داستان یا شخصیت‌های فیلم وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته