دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 11:02

وزیر نیرو: با کنترل مصرف در روزهای اوج مصرف تابستانی بدون خاموشی خواهیم داشت

وزیر نیرو درباره آبرسانی به پروژه های مسکن مهر عنوان کرد: عملکرد وزارت نیرو جلوتر از اعتباراتی است که در اختیارش قرار گرفته است وتامین نشدن اعتبارات، مشکلی است که باید جوری دیگر رفع شود.
کد خبر : 85742

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حمید چیت چیان در حاشیه نشست صبحانه کاری با رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره صحبت های مدیر عامل شرکت شهرهای جدید در رابطه با اینکه ،بهره برداری 30 هزار واحد مسکن مهر در انتظار آب شرب است، اظهار کرد: از آنجایی که بعضی از شهرهای جدید با تاسیسات موجود وزارت نیرو فاصله دارد، باید برای آنجا تامین آب جدید و تصفیه خانه آب جدید و شبکه آب و فاضلاب جدید ساخته شود.


وی با بیان اینکه قطعا این تاسیسات هزینه بر است، تصریح کرد: ما تا جایی که اعتبار در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است، به صورت کامل تعهدات خود را انجام داده ایم و طی هماهنگی هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی شده است، امیدواریم منابع جدید هم در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.


چیت چیان درباره آمادگی صنعت برق برای تامین برق فصل تابستان بیان کرد: تعمیرات تمامی نیروگاه ها انجام شده و آمادگی بسیار خوبی در آنها وجود دارد.


وزیر نیرو ادامه داد: برای کاهش تلفات برق نیز اقدام کرده ایم و همچنین به دنبال مقررات ویژه ابلاغ شده قراردادهایی با کشاورزان و صنایع منعقد می شود که آنها در سه تا چهارساعت زمان اوج مصرف، مصارف خود را یا قطع و یا پایین بیاورند و در عوض، برق مصرفی در ساعت های دیگر با تخفیف در اختیار آنها قرار گیرد.


وی اظهار کرد: قراردادی با تمام کسانی که دارای مولد کوچک دیزلی هستند منعقد می کنیم که با قیمت بسیار خوب در روزهای اوج مصرف برق تولیدی آنها را استفاده کنیم.


چیت‌چیان بیان کرد: در صورتی که این موسسات با ما همکاری کنند، بیش از 2 هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار می شود و علاوه بر آن حدود 800 مگاوات نیروگاه جدید تا خردادماه وارد مدار می شود؛ امیدواریم با این اقدامات و همچنین کنترل مصرف در روزهای اوج مصرف بتوانیم تابستانی بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.


وی با بیان اینکه مشکل پایین بودن قیمت های فروش آب و برق از قیمت های تمام شده است، افزود: طبیعی است که این عدم تعادل وزارت نیرو را در شرایطی قرار می دهد که منجر به این می شود تا کار انجام نشود و نیروگاه جدید و خطوط جدید نسازیم و به مسکن مهر آب و برق ندهیم و یا باید این کارها را انجام دهیم اما مطالبات پیمانکاران با تاخیر انجام شود.


وزیر نیرو خاطر نشان کرد: هم پیمانکاران و هم سازندگان و هم عموم مردم ترجیح می دهند، کار انجام شود و ما هم تمام تلاش خود را می کنیم که با استفاده از مواردی از جمله اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی دیون خود را به پیمانکاران پرداخت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته