دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهردار تهران نماینده ویژه ریاست‌جمهوری در ساماندهی کودکان کار می‌شود

شهردار تهران نماینده ویژه ریاست‌جمهوری در ساماندهی کودکان کار می‌شود
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری با حکم ریاست جمهوری به عنوان نماینده ویژه ایشان در ساماندهی کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر خواهد شد.
کد خبر : 857269

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احمد احمدی صدر در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این زاویه هیچ گاه به فرزندان در معرض آسیب و بی‌سرپرست و بد سرپرست نگاه نشده که انسان و آینده‌سازان ایران هستند، اظهار کرد: اگر به توانایی‌های نهفته توجه شود این کودکان می‌توانند امسال پروفسور سمیعی، حسابی و شهید احمدی روشن و از نخبگان کشور شوند.

وی افزود: در بین این افراد کسانی هستند که استعدادهای آنها شکوفا خواهد شد؛ ما به جمع آوری کودکان کار که بیش از ۳۰ بار انجام شده اعتقاد نداریم. این کودکان توان و استعداد دارند و باید به آن توجه کرد. همکاران ما در حوزه اقتصادی باید مشکلات معیشتی را رفع کنند و ما برای اینکه به استعدادهای آنها توجه کنیم. مراکز ۳۰ گانه را احداث کردیم و مجتمعی برای استعدادیابی راه اندازی شده تا به مدارس تخصصی معرفی شوند که می‌تواند مدرسه ریاضی، هنر و ورزش باشد.

احمدی صدر اعلام کرد: تمام کودکانی که به نوعی از امکانات محرومند و مشغول کارند و بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند و نمی توانند وارد مدرسه شوند، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ریاست جمهوری دستور داده است که شهردار تهران به عنوان نماینده ریاست جمهوری در مورد متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر وارد شود و این دستور تایید شده و کلیاتش نیز به تصویب رسیده است.

احمدی صدر با بیان اینکه پس از تایید و ابلاغ جزییات، شهرداری تهران نماینده ویژه ریاست جمهوری در این سه بخش خواهد بود، یادآور شد: تاکنون ۱۴ دستگاه به وزارت خانه خود پاسخگو بودند اما با این حکم، هم‌افزایی تقویت می‌شود. اعتبارات به نهادهای مسئول واگذار شده اما شهرداری حق نظارت و سوال خواهد داشت و به ریاست جمهوری گزارشات را خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته