دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌و‌گو با آنا:

آیین‌نامه سند صنایع‌دستی آماده اظهار نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است

آیین‌نامه سند صنایع‌دستی آماده اظهار نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است
ضرغامی گفت: آیین‌نامه سند صنایع‌دستی تنظیم شده و آماده اظهار نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
کد خبر : 857214

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری آنا در زمینه تدوین سند صنایع‌دستی که قرار بود به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود اظهار کرد: حوزه صنایع دستی در قوانین مختلف، احکام متعددی دارد و در لایحه شرح وظایف وزارتخانه بخش مهم از احکام ما مربوط به صنایع دستی است.

ضرغامی بیان کرد: مصوباتی که مربوط به صنایع دستی بود را به صورت پراکنده و در قوانین دیگر داشتیم، اما آنچه که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مسئله ارزشیابی هنری هنرمندان صنایع دستی است که اهمیت زیادی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: قبل از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صنایع دستی در اختیار وزارت ارشاد بود، این وزارتخانه سازمانی را دارد که همه هنرمندان را ارزشیابی و اعطای درجه هنری می‌کند و صندوق ویژه برای این کار دارد و حتی تا این تاریخ هنرمندان صنایع‌دستی نیز جزئی از آن محسوب می‌شدند.

وی افزود: با استدلال‌هایی که وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری انجام داد، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به اتفاق رای دادند که هنر صنایع‌دستی از وزارت ارشاد جدا و به وزارت میراث ملحق شود که این کار انجام شده است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: یک فرصتی به ما دادند که آیین‌نامه سند صنایع دستی را تنظیم کنیم، این آیین‌نامه تنظیم شده و آماده اظهار نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته