دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1394 - 08:00
واحدهای دانشگاهی در سالی که گذشت

واحد علوم دارویی؛ از افزایش 25درصدی رشته‌های تحصیلی تا ورود نخستین محصول بهداشتی به بازار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی گفت: اخذ مجوز و راه‌اندازی ۴ مرکز تحقیقاتی و وارد بازار کردن نخستین محصول بهداشتی واحد علوم دارویی از وقایع قابل توجه این واحد در سال گذشته محسوب می‌شود.
کد خبر : 8572

دکتر سیدمهدی رضایت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه در سالی که گذشت، واحد علوم دارویی در بخش‌های مختلف رشد قابل قبول و‌ گاه بیشتر از حد انتظار را تجربه کرد، افزود: سیر و روند پیشرفت واحد علوم دارویی در چهار، پنج سال گذشته همیشه امیدوارکننده و روبه جلو بوده است.



وی اظهار کرد: در سالی که گذشت با توجه به مساعدت و حمایت‌هایی که از مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی متوجه واحد‌ها شد، این واحد توانست علاوه بر رشد حدود ۴۰ درصد، تعداد دانشجویان خود را از حدود ۵۰۰۰ دانشجو به ۷۰۰۰ دانشجو افزایش دهد و با در نظر گرفتن ۲۷ پرونده هیات علمی در هیات جذب استان، تعداد اعضای هیات علمی خود را نیز افزایش دهد.








اخذ مجوز دانشکده میان رشته‌ای و ۵ رشته تحصیلات تکمیلی باعث شد تا تعداد رشته‌های واحد به بیش از ۲۵درصد افزایش پیدا کند

رئیس واحد علوم دارویی با بیان اینکه اخذ مجوز دانشکده میان‌رشته‌ای و ۵ رشته تحصیلات تکمیلی باعث شد تا تعداد رشته‌های واحد به بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: تعداد مقالات ثبت‌شده به اسم واحد نیز اکنون قریب به ۱۵۰ مورد است و در عین حال واحد علوم دارویی با افزایش درآمد شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای، خود را جزو واحدهای خوش‌آتیه و خوشنام استان تهران قرار داده است.


رضایت ادامه داد: اخذ مجوز و راه‌اندازی ۴ مرکز تحقیقاتی و وارد بازار کردن نخستین محصول بهداشتی واحد علوم دارویی از دیگر وقایع قابل توجه این واحد در سال گذشته محسوب می‌شود. توجه جدی به فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان در قالب انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی نیز از دیگر فعالیت‌های امیدوارکننده این واحد در سال 93 است.


به گفته رئیس واحد علوم دارویی، از رویدادهای با اهمیت در اواخر سال گذشته، حضور معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه به منظور بازدید از اطلاع وضعیت این واحد بود که با ملاحظه وضعیت روبه رشد واحد مساعدت و راهنمایی لازم درخصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز داروخانه‌های آن به عمل آمد.



وی درباره اولویت‌های سال ۹۴ واحد علوم دارویی به آنا گفت: با توجه به برنامه راهبردی کلان دانشگاه و سیاست‌های اعلام‌شده از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین فعالیت‌هایی که در حوزه معاونت علوم پزشکی صورت می‌گیرد، نقشه راه فعالیت های واحد در سال جاری مشخص و ترسیم شده است.








در سال ۱۳۹۴ واحد علوم دارویی درصدد فعال‌تر کردن منابع غیرشهریه‌ای حاصل از ارائه خدمات تخصصی به بیرون از دانشگاه، اقتصادی کردن هر چه بیشتر داروخانه‌ها و در ‌‌نهایت افتتاح و اضافه کردن یک باب داروخانه شهری دیگر به داروخانه‌های خود خواهد بود

رضایت افزود: از آنجا که رشته‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پزوهشی و فناورانه در این واحد متنوع بوده و حوزه‌های وابسته به علوم دارویی را که بخشی از آن در وزارت بهداشت و بخشی در وزارت علوم متمرکز است، در بر می‌گیرد، ضروری است که واحد در پیگیری و تعاملات با موسسات و مراکز دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت و صنایع دارویی و غذایی فعال باشد.


رئیس واحد علوم دارویی ادامه داد: در این راستا، راه‌اندازی دانشکده میان‌رشته‌ای، فعال کردن هرچه بیشتر مراکز تحقیقاتی، توجه ویژه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان و استادان و بویژه خروجی‌های حاصل از آن، فعال‌تر کردن دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد منابع غیرشهریه‌ای از جمله اولویت‌های اصلی این واحد بوده که در نقشه راه واحد، علاوه بر مشخص کردن فعالیت‌های اجرایی، عدد و رقم حاصل هر یک از فعالیت‌ها نیز پیش بینی شده است.



به گفته رضایت، در سال ۱۳۹۴ واحد علوم دارویی درصدد فعال‌تر کردن منابع غیرشهریه‌ای حاصل از ارائه خدمات تخصصی به بیرون از دانشگاه، اقتصادی کردن هر چه بیشتر داروخانه‌ها و در ‌‌نهایت افتتاح و اضافه کردن یک باب داروخانه شهری دیگر به داروخانه‌های خود خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته