دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک زن مسلمان برای اولین بار رئیس دانشکده پزشکی بنگلور شد

یک زن مسلمان برای اولین بار رئیس دانشکده پزشکی بنگلور شد
دکتر اسما بانو به عنوان مدیر دانشکده پزشکی و موسسه تحقیقاتی بنگلور منصوب شد؛ او اولین زن مسلمانی است که این سمت را در این موسسه به دست می‌آورد.
کد خبر : 856789

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر اسما بانو به عنوان مدیر دانشکده پزشکی و موسسه تحقیقاتی بنگلور منصوب شد؛ او اولین زن مسلمانی است که این سمت را در این موسسه به دست می‌آورد. دکتر بانو، با ۲۳ سال خدمت در دانشکده پزشکی و موسسه تحقیقاتی بنگلور،پست جدید خود را بر عهده گرفت و این نقطه عطف مهمی در تاریخ این دانشکده محسوب می‌شود.

فعالیت دکتر اسما بانو در دانشکده پزشکی و موسسه تحقیقاتی بنگلور در دهه ۱۹۹۰، زمانی که او دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در این موسسه به پایان رساند، آغاز شد. در سال ۲۰۰۰، او به عنوان عضو هیئت علمی دپارتمان میکروبیولوژی این دانشکده استخدام شد و از آن زمان تاکنون سمت‌های کلیدی مختلفی از جمله مسئول امور کیفی، مسئول کنترل عفونت، رئیس بخش میکروبیولوژی در بیمارستان بورینگ، مدیر واحد آموزش پزشکی را بر عهده داشته است.

فعالیت‌های او در دوران پرچالش پاندمی کرونا تحسین همگان را برانگیخت. در سال ۲۰۲۰، دکتر بانو به عنوان مسئول بخش کووید بیمارستان ویکتوریا خدمت کرد. تعهد او به مراقبت و تامین رفاه حال بیماران ضمن اجرای اقدامات نوآورانه برای اطمینان از راحتی و بهبودی بیماران مبتلا به کرونا کاملاً مشهود بود.

تلاش‌های دکتر بانو برای این که بیماران احساس کنند در خانه خودشان هستند تا بهبودی‌شان بیشتر تسهیل شود عبارت بودند از فراهم کردن امکانات ضروری در بخش‌های ایزوله بیمارستانی. او شخصاً اطمینان حاصل می‌کرد که همه بیماران به بسته‌های آب میوه، ناخن گیر، لوازم آرایش، کتری و فن‌های پایه دار دسترسی دارند. او در مصاحبه‌ای بر تعهد خود برای برآوردن نیاز‌های متنوع بیماران تاکید کرد، حتی زمانی که با موانع بسیاری رو به رو بود. همدلی و عزم دکتر بانو برای اطمینان از رضایت بیماران در ایجاد یک محیط درمانی مثبت مؤثر بوده است.

علیرغم مسئولیت‌های بسیار زیاد به عنوان یکی از مدیران ارشد این مرکز، دکتر بانو همواره رفاه بیماران را در اولویت قرار داده است. او با تامین نیاز‌های خاص گام‌های مثبت زیادی برداشته است.

انتصاب دکتر اسما بانو به عنوان مدیر دانشکده پزشکی و موسسه تحقیقاتی بنگلور الهام بخش دیگر متخصصان مشتاق و متعهد، به ویژه زنان از جوامع اقلیت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته