دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حریزاوی: پیرغلامان حسینی شایسته تکریم و تجلیل هستند

حریزاوی: پیرغلامان حسینی شایسته تکریم و تجلیل هستند
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان خود را مکلف به تعظیم و پاسداشت پیرغلامان اهل‌ بیت علیهم السلام می‌داند.
کد خبر : 856773

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، تکریم و تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان دستگاهِ حسینی که توسط بنیاد دعبل خزاعی انجام می‌شود را از اهم دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و در خصوص نکوداشت پیرغلامان و پیشکسوتانِ خدمت به دستگاه حسینی که در سال قبل تحت عنوان برنامه «یک عمر نوکری» و همچنین «مادران فاطمی» انجام شد؛ گفت: ما در روایاتی که از اهل‌ بیت (ع) به دستمان رسیده، داریم که  آمده است :"وِقِّروا کِبارِکُم". طبیعتاً بزرگان و پیشکسوتان جریان تعظیم مکتب اهل بیت علیهم السلام شایسته تکریم و نکوداشت هستند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی  با بیان این نکته که کسوت پیرغلامی که  نسل به نسل امتداد یافته و به بلوغ رسیده ؛ جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سازمانِ متولی تبیین اندیشه اسلام ناب که همان مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست؛ خود را مکلف به اهتمام به پاسداشت پیرغلامان و پیشکسوتان می‌داند. این امر فرهنگساز است و فضای فکری و فرهنگی جامعه را تلطیف می‌کند و قداست می‌بخشد.

وی افزود: در تعظیم و تکریم این عزیزان مسائل و محورهایی برای  ما مهم است. اول اینکه شأن و منزلت پیشکسوتان باید حفظ شود. آنها به دلیل کهولت سن و مشکلات دیگر اگر امکان حضور در مجامع را ندارند؛ ما باید خدمتشان برسیم و بهره‌مند از حضور و نَفَس آنها بشویم. دوم تجربه‌ها باید منتقل شود. تجربه نگاری تبلیغ را ما از وظایف خطیر خودمان محسوب می‌کنیم و در بخش‌های مختلف سازمان این موضوع دارد به صورت جدی پیگیری می‌شود. در این میان تجربه ی  گرانبار پیرغلامان را باید ثبت و ضبط کنیم. در این حوزه، «جهاد روایت» را باید جدی بگیریم. برای این موضوع نیاز به طرح‌های نو و ابتکاری داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حریزاوی در پایان با اشاره به اینکه در کنار توجه به پیرغلامان توجه به جوانان مهم است، گفت: اگر می‌خواهیم اصالت‌های مکتب و روش‌های تبلیغی به نسل دیگر به شایستگی منتقل شود باید تجربه افزایش جوانان را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته