دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 19:10

همرزم شهید جهان‌آرا: زندگی جهان‌آرا مانند درخت طیبه امتداد دارد

مرتضی نعمت‌زاده بیان کرد: شهید جهان‌آرا یک فرد نبود، بلکه او امتداد داشت، هم اهل قلم و اندیشه بود. به عبارتی او هم امتداد، عرض و ارتفاع داشت.
کد خبر : 85636

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مرتضی نعمت‌زاده، همرزم شهید علی جهان‌آرا در مراسم روایتی از شهید انقلاب که در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شده بود، اظهار کرد: ما امت علم، قلم و اقرا هستیم. متاسفانه جایگاهی که خداوند برای ما تعریف کرده را ارج نمی‌دهیم و به عهد خود با خداوند وفادار نیستیم.


وی در ادامه افزود: همان‌طوری که شهیدان مانند شهید جهان‌آرا پیام الهی را دریافت کردند و به دعوت خداوند پاسخ مثبت دادند، باید راه شهدا را ادامه دهیم.


نعمت‌زاده در ادامه به بیانات خداوند در قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند با مومنان جان‌شان را معامله کرده و در مقابل بهشت را به مومنان می‌دهد. به عبارتی مومنان می‌کشند در راه خدا یا کشته می‌شوند در راه پروردگار. شهیدان به ما می‌آموزند که چگونه زندگی کنیم و بمیریم.


همرزم شهید جهان‌آرا تاکید کرد: مانند افرادی نباشیم که خداوند را فراموش می‌کنیم. خیلی وقت‌ها بسیاری از ماها گم می‌شویم، مانند کودکی که پدر و مادر خود را گم کرده است. یعنی ما انسان‌ها نمی‌دانیم که گم شده‌ایم. به طور مثال به دنبال ماشین‌ها و خانه‌های آنچنانی هستیم و خداوند و شهدا را در زندگی فراموش کرده‌ایم.


وی شهید جهان‌آرا را طیبه دانست و در این‌باره تصریح کرد: اگر زندگی شهید جهان‌آرا را خوانده باشید متوجه می‌شوید که زندگی وی مانند درخت طیبه امتداد دارد. بنابراین شهید جهان‌آرا یک فرد نبود، بلکه او هم امتداد داشت، هم اهل قلم و اندیشه بود. به عبارتی او هم امتداد، عرض و ارتفاع داشت. شهدایی مانند جهان‌آرا دیگر در کنار ما نیستند، اما اندیشه‌های این عزیزان می‌توانیم به عنوان الگو در زندگی خود انتخاب کنیم.


گفتنی است، در این مراسم خانواده امامزاده، خاله‌های شهید جهان‌آرا، مسعود پزشکیان منتخب مردم تبریز در مجلس دهم، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و فناوری حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته