دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتخاب دبیران جشنواره‌های فجر در هاله‌ای از ابهام

انتخاب دبیران جشنواره‌های فجر در هاله‌ای از ابهام
مدت مدیدی از زمانی که قرار بود دبیران مختلف جشنواره‌های فجر انتخاب شوند، می‌گذرد، اما هنوز خبری از انتصاب دبیران نیست و همین امر قطعا نگرانی‌هایی را برای از دست رفتن زمان هماهنگی‌ دبیرخانه‌ها و انتخاب گروه‌ها ایجاد می‌کند.
کد خبر : 856359

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجم خرداد ماه محمد خزاعی رئییس سازمان سینمایی، «مجتبی امینی» را به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر انتخاب کرد و پس از آن فعالیت‌های مختلف دبیرخانه این رویداد آغاز شد، انتظار می‌رفت که دبیران سایر حوزه‌های جشنواره‌های فجر از جمله تئاتر، تجسمی و موسیقی نیز انتخاب شوند،‌اما پس از گذشت بیست روز از انتخاب دبیر فیلم فجر، هنوز هیچ خبری از انتصابات سایر دبیر‌ان فجر مطرح نیست.

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدای تیر ماه در گفت‌وگویی که با خبرنگار آنا انجام داد، تأکید کرد که دبیران بخش‌های مختلف در حال انتخاب هستند، در ابتدای تابستان هستیم و فرصت از دست نرفته است. از آن تاریخ تاکنون نزدیک به پانزده روز می‌گذرد، اما هنوز خبری جدید از انتصابات نشده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که دبیران بخش‌های مختلف موسیقی، تئاتر و تجسمی فجر انتخاب شده‌اند، اما روندهایی که باید طی شود به درازا انجامیده و اسامی هنوز منتشر نشده است. با توجه به اینکه اگر دبیران جشنواره‌های فجر هر چقدر دیرتر انتخاب شوند، مراحل راه اندازی دبیرخانه و سایر کار‌های جشنواره نیز دیرتر صورت می‌گیرد، همین امر باید باعث تعجیل نهاد‌ها و اهمیتشان به این مسئله مهم فرهنگی باشد.

ظاهرا مجتبی امینی نیز به واسطه فعالیت‌های گذشته نزدیک خود و آشنایی با نهاد‌ها زودتر از سایر بخش‌ها انتخاب شده و سایرین هنوز در صف تأیید و استعلام نهایی هستند. سال گذشته در همین تاریخ بیش از یک ماه از انتصاب دبیران فجر گذشته بود حال اما این زمان قدری برای انتصابات به تأخیر افتاده است.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که دبیران بخش‌های مختلف جشنواره‌های فجر چه زمانی انتخاب و فعالیت‌های خود را از کی آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته