دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارگردان مطرح مکزیکی می‌گوید از «حماقت» می‌ترسد نه از «هوش مصنوعی»

کارگردان مطرح مکزیکی می‌گوید از «حماقت» می‌ترسد نه از «هوش مصنوعی»
گیرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی در تازه‌ترین اظهارنظرش با اشاره به هوش مصنوعی گفت: من از هوش مصنوعی نمی‌ترسم، بله از حماقت طبیعی می‌ترسم. هر هوشی در این دنیا مصنوعی است.
کد خبر : 856258

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در طول یک گفت‌وگوی غیررسمی به ایمی داتسون، از روزنامه نیوزبا گیرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی، بدون تعارف درباره موضوعات مختلف از جمله چالش‌های پیش روی ساخت پروژه های شخصی، عشق فراوانش به انیمیشن و تهدید نزدیک هوش مصنوعی در جامعه انسان‌های خلاق صحبت کردند.

این کارگردان که به خاطر ساخت آثاری مانند «شکل آب» و «هزارتوی پن»، شهرت دارد از تعهد بی چون و چرای خود به دنبال کردن رویای دوران کودکی‌اش یعنی ساخت هیولاها و انیمیشن‌های استاپ موشن حرف زد.

پروژه بعدی دل تورو، یک اقتباس انیمیشنی از رمان «غول مدفون» نوشته کازوئو ایشیگورو، قرار است که با همکاری استودیوی شادوماشین، همان تیمی که در ساخت «پینوکیو» فعالیت کردند ساخته شود.

دل تورو برای اولین بار گفت که علیرغم رد شدن پنج پروژه‌ پیشنهادی‌اش توسط استودیوهای فیلمسازی اما او هرگز میدان را خالی نکرده است.

ضمن یادآوری تجربه ساخت «پینوکیو» او بر پشتکار لازم برای تبدیل کردن «نه» به «بله» تاکید کرد.

او گفت: اما ما به راهمان ادامه می‌دهیم. شما نمی‌دانید ما برای ساخت «پینوکیو» در چند جلسه با استودیوها و کمپانی‌ها فیلمسازی شرکت کردیم و هر بار از آنها نه شنیدیم.....اگر شما ایمان داشته باشید که فلان کار باید حتماً انجام شود آن موقع است که می‌توانید «نه» را به «بله» تبدیل کنید. مثلاً آخرین باری که یکی با ساخت «غول مدفون» مخالفت کرد، در ایمیلی که برایش فرستادم نوشتم، ساختن این فیلم برای من آسان‌تر است تا بحث کردن با تو. من این را به تو ثابت می‌کنم.

دل تورو گفت که آدم‌های نترسی که به نبرد با چالش‌های جدید می‌روند و ترسی از هوش مصنوعی ندارند را تحسین کرد و گفت که من در عوض از حماقت طبیعی آدم‌ها می‌ترسم.

او گفت: وقتی می‌بینم آدم‌ها نترس هستند، از آنها الهام می‌گیرم و خوشم می‌آید. من از هوش مصنوعی نمی‌ترسم، بله از حماقت طبیعی می‌ترسم. هر هوشی در این دنیا مصنوعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته