دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1402 - 19:48

تقویت روابط ایران و ویتنام منجر به ارتقاء سطح ارتباطات فرامنطقه‌ای شود

تقویت روابط ایران و ویتنام منجر به ارتقاء سطح ارتباطات فرامنطقه‌ای شود
مدیرکل اموربین‌الملل مجلس گفت: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا و ویتنام در جنوب شرق آسیا، تقویت مناسبات دو کشور می‌تواند منجر به ارتقاء سطح ارتباطات دو منطقه شود.
کد خبر : 856097

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «لوئونگ کونوک هویی» سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران صبح امروز با کاظم شافعی مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد اهتمام طرفین گفت‌وگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در توسعه روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: برای تعمیق روابط با مجلس ویتنام اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و در همین راستا از تبادل هیأت‌های پارلمانی در جهت تقویت و تحکیم همکاری‌ها در این حوزه استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی توسعه همکاری‌های منطقه‌ای را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا و ویتنام در جنوب شرق آسیا، تقویت مناسبات دو کشور می‌تواند منجر به ارتقاء سطح ارتباطات دو منطقه گردد.

مدیرکل اموربین‌الملل مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به مناسبات سیاسی دو کشور، باید تلاش کنیم سطح روابط تهران – هانوی را در همه زمینه‌ها بویژه اقتصادی و تجاری ارتقاء دهیم و به سطح مورد انتظار مقامات عالی دو کشور برسانیم.

سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات مثبت و رو به رشد دو کشور افزود: تقویت و تحکیم مراودات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری برای دولت و پارلمان ویتنام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: جمهوری سوسیالیستی ویتنام با توجه به نظم پیچیده حاکم بر جهان خواهان گسترش همکاری‌های خود با کشورهای دوست از جمله ایران است.

سفیر ویتنام در پایان این دیدار ضمن تاکید بر گسترش ارتباطات پارلمانی و رایزنی مستمر نمایندگان مجالس دو کشور از تبادل هیئت‌های گروه‌ دوستی پارلمانی، کمیسیون‌های تخصصی و نیز روسای مجالس استقبال کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته