دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آزین: نوازندگی در ارکستر ملی حرمت خاصی دارد

آزین: نوازندگی در ارکستر ملی حرمت خاصی دارد
نوازنده تار ارکستر ملی ایران گفت: جایگاه نوازنده ارکستر ملی حرمت خاصی دارد، زمانی که نوازنده روی صحنه‌ اجرا قرار می‌گیرد، با وجود تمام مشکلات موجود، به خاطر اهمیتی که برای موسیقی و ارزش کار خود قائل است تنها جریان موسیقی و اصوات برایش اهمیت پیدا می‌کنند.
کد خبر : 856077

مسعود آزین، نوازنده تار ارکستر ملی که شش سال پیش به این ارکستر پیوسته، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: زمانی که یک نوازنده حرفه‌ای روی صندلی ارکستر می‌نشیند نهایت تلاش خود را می‌کند که بهترین خود را ارائه دهد و تحت هیچ شرایطی کاری نمی‌کند که به این جایگاه و موسیقی لطمه بزند.

آزین اظهار داشت: خوشحالم که بگویم، اجرا‌های اخیر ارکستر ملی با محوریت موسیقی بی‌کلام به روی صحنه رفته و حتی بعضی از آثاری که نواخته شد برای نخستین بار روی صحنه آمد، به ویژه اثری از استاد فرهاد فخرالدینی که برای ارکستر و تکنواز ویلن نوشته شده بود. خوشبختانه در دو شب اجرا تمامی بلیط‌های کنسرت به فروش رفت و همین نشان می‌دهد که همچنان از موسیقی جدی استقبال می‌شود و همین فروش گیشه صرفا محدود به کار‌های با کلام با محوریت خواننده نیست.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌های دیگر ارکستر برای ماه‌های آینده نیز به آن‌ها ابلاغ شده یا خیر، گفت: معمولا پس از انتخاب قطعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ما سر جلسات تمرین با قطعاتی که برای اجرای پیش رو در نظر گرفته شده مواجه می‌شویم و طی چند جلسه قطعات را برای کنسرت آماده می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته