دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1402 - 16:12

نمایشگاه ایفپکس پل بین‌المللی شدن ناشران ایرانی

نمایشگاه ایفپکس پل بین‌المللی شدن ناشران ایرانی
رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران «ایفپکس» در نشست مدیران تعاونی ناشران با شرکت چینی چنمینگ، اسپانسر این نمایشگاه گفت: ایفپکس به دنبال ارتباط ناشران ایرانی با فعالان حوزه چاپ و نشر در خارج از کشور است.
کد خبر : 856056

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مدیران تعاونی ناشران با شرکت چینی چنمینگ ظهر امروز در شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از ناشران، چاپخانه‌داران و فعالان حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی برگزار شد، ارشد عین‌الهی از چهره‌های باسابقه صنعت چاپ و رئیس هیئت‌مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به مسیری این شرکت در سال‌های اخیر طی کرده گفت: سال ۹۱ به دلیل قرارداد با یکی از شرکت‌های نیمه دولتی به مشکلاتی برخورد کردیم که این مشکلات باعث شد شرکت ما از همان سال راکد شود، اما سال گذشته شرکت تعاونی را احیا کردیم.

آغاز فعالیت پس از 10 سال رکود

وی با اشاره به سابقه این شرکت تعاونی گفت: ما در دوره‌ای کاغذ کل ناشران تهران را ما تامین می‌کردیم و در دهه ۸۰ هم بخش عمده کاغذ مازندران را تامین می‌کردیم. اما با این وجود این شرکت به مدت ده سال راکد بود. سال گذشته در نمایشگاه آینده صنعت چاپ ایران، جرقه راه‌اندازی مجدد شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران زده شد و  در این مدت حرکت‌هایی انجام دادیم. تا جایی که در حال حاضر ۴۵ هزار متر مربع انبار در شریف آباد تهران داریم و بعد از ورود گروه کاغذ چنمینگ چین، ما پیشنهاد همکاری با این شرکت را با آغوش باز پذیرفتیم و امیدواریم در آینده بتوانیم بخش عمده کاغذ مورد نیاز ناشران کشور را از شرکت چنمینگ تامین کنیم.

در ادامه مراسم بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و رئیس نمایشگاه ایفپکس (آینده چاپ ایران) در رابطه با لزوم برگزاری این نمایشگاه و ارتباط با کشورهای قدرتمند بین‌المللی در زمینه صنعت چاپ و نشر گفت: ما به دنبال اتصال زنجیره‌های تامین یعنی مصرف کننده، تولید کننده و توزیع‌کننده هستیم و در نمایشگاه ایفپکس هم به دنبال ارائه توانمندی‌ها و تقویت زنجیره حرکتی فعالان این سه حوزه هستیم.

وی افزود: ما نگاه‌مان به این رویداد بسیار بزرگ است و امیدواریم تا دور پنجم این نمایشگاه، سی درصد غرفه‌داران ناشران و فعالان خارج از کشور باشد. در حقیقت هدفمان این است که ناشران و شرکت‌های خارجی که به این کالاها نیاز دارند هم از این نمایشگاه استفاده کنند. در حقیقت می‌خواهیم نمایشگاه ایفپکس به مرور باعث بیشتر شدن صادرات فعالان حوزه صنعت چاپ و نشر و ارتباط فعالان ایرانی این حوزه با کشورهای خارجی شود.

شرکت چنمینگ در طول سال ۶ میلیون تن تولید کاغذ دارد 

عابدین درخصوص برگزاری نمایشگاه امسال ایفپکس نیز اظهار کرد: در دور اول این نمایشگاه همه چیز خوب برگزار شد، ما این رویداد را در مساحت ۲۸۰۰ متر مربع مفید برگزار کردیم که امسال این رقم به ۵۰۰۰ متر مربع رسید. تعداد غرفه‌داران نیز در دوره گذشته ۶۰ غرفه‌دار بود که امسال نزدیک به ۱۰۰ غرفه‌دار در این رویداد حضور دارند. برای بازاریابی این نمایشگاه در رویدادهای بین‌المللی هم حضور پیدا کردیم و توانستیم ارتباط خوبی با گروه تولیدی کاغذ و مواد سلولزی چنمینگ ایجاد کنیم و بعد از جلسات متعدد موفق شدیم این شرکت چینی را به عنوان اسپانسر نمایشگاه دعوت کنیم، شرکتی که در طول سال ۶ میلیون تن تولید دارد و با ۲۰ خط تولید توانایی پشتیبانی بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان و ناشران ایرانی را دارد.

وی با اشاره به شرکت چینی که اسپانسر این رویداد است گفت: شرکت چنمینگ با حضور در این نمایشگاه انتقال دانش خواهد داد و اطلاع‌رسانی می‌کند که تولیدکنندگان ایرانی از چه بسترهایی می‌توانند به مسائلی مثل افزایش بهره‌وری در تولید و کاهش هزینه‌ها برسند. امیدواریم این حضور به یک جریان اقتصادی خوب تبدیل شود.

ظرفیت بازار خوب ایران

در ادامه این مراسم زرگران، نماینده انتشارات اقیانوس آرام که شرکت مذاکره‌کننده اصلی با گروه چینی چنمینگ بوده، با اشاره به ویژگی‌های این گروه بین‌المللی گفت: گروه چنمینگ یکی از معتبرترین و با کیفیت‌ترین شرکت‌های تولیدکننده کاغذ در کشور چین است. ما به دنبال آشنایی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشورمان در زمینه بسته‌بندی‌های سلولوزی و بازارهای جهانی هستیم. امسال برحسب وظیفه اعلام آمادگی کردیم، تا با کشورهای همسایه رقابت کنیم و اثرگذاری بیشتری در این صنعت داشته باشیم. 

در بخش پایانی این مراسم نیز «بی» نماینده شرکت چنمینگ با اعلام این مسئله که در ماه‌های اخیر راجع به مسائل کلی این شرکت و حضورش در رویداد ایفپکس صحبت کرده و بیشتر ترجیح می‌دهد در زمان برگزاری رودرروی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنعت چاپ قرار بگیرد و با آنها صحبت کند، در سخنانی کوتاه با اشاره به جایگاه بازار ایران در میان کشورهای منطقه گفت: شرکت چنمینگ بیست گروه متفاوت در تیم فروش و صادرات دارد که هر تیم در یک منطقه فعالیت می‌کند. اما بازار ایران در این میان نسبت به دیگر کشورهای منطقه خیلی بهتر است، چون این کشور گروه‌های تولیدی و مصرف‌کنندگان فراوانی دارد.

در پایان این مراسم، عین‌اللهی به نمایندگی از شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، به برگزارکنندگان و اسپانسرهای نمایشگاه ایفپکس کتاب‌هایی با موضوعات فرهنگی ایران اهدا کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته