دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1402 - 10:47
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با آنا:

باید با اتحاد اسلامی جلوی اهانت به قرآن را بگیریم/ غرب از رشد گفتمان اسلامی می‌ترسد

باید با اتحاد اسلامی جلوی اهانت به قرآن را بگیریم  غرب از رشد گفتمان اسلامی می‌ترسد
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به قرآن سوزی در سوئد آن را نشانه بهره برداری غرب از اختلافات جهان اسلام توصیف کرد و گفت:‌ باید جلوی این قضیه را با اتحاد اسلامی گرفت. 
کد خبر : 855936

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: اولاً این مسئله را باید در چند موضوع بررسی کرد. اولین موضوع این است که به آن‌ها مجوز داده شد تا یک کتاب آسمانی را در روز عید قربان آتش بزنند و شاید این همزمانی، تلاش برای تحت شعاع قرار دادن حج امسال باشد. تقریباً بعد از کرونا یکی از اولین و منسجم‌ترین مراسم حج برگزار شد که می‌تواند دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی با بیان اینکه موضوع آتش زدن قرآن، شاید بسیاری از اخبار حج، اتحاد مسلمین، مانور سیاسی، عقیدتی و مذهبی که می‌تواند برای مسلمانان داشته باشد را تحت شعاع قرار دهد، افزود: امروز جامعه غرب تحت سیطره مسلمانان است. رشد جمعیت مسلمانان، رشد گفتمان اسلام در بین گفتمان ادیان مختلف که در کشور‌های غربی است، آن‌ها را به این وحشت انداخته که آینده و جایگاه اومانیستی آن‌ها با تفکرات اسلامی در حال متزلزل شدن است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود آن‌ها این جرئت را به خودشان دهند که چنین اقداماتی را انجام دهند، اختلافاتی است که در دنیای اسلام وجود داشته است و آن‌ها دارند از این اختلافات بهره کافی را می‌برند و ما باید به این مسئله توجه کنیم که عدم اتحاد دولت‌های اسلامی سبب آسیب زدن به دین ما شده است و باید جلوی این قضیه را با اتحاد اسلامی گرفت. 

خورسند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با درک صحیحی که از این مسئله داشت، از راه عادی‌سازی روابط خود با عربستان سعودی، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همچنین تلاش برای بهبود رابطه با مصر، یک اقدام عملی در راستای حل مشکل و معضل مسلمانان جهان انجام داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی در حال گام برداشتن برای تحقق اهداف بلند اسلام است و اقدامات ایران در دفاع از کیان اسلام، حمایت، حراست و ایستادگی بر آرمان‌های نظام اسلامی با دفاع از کیان قرآن، نقش پررنگی دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: خداوند بزرگ در قرآن کریم یاد کرده است که بزرگترین حراست کننده قرآن است و خدشه‌ای به قرآن وارد نمی‌شود، اما باید حواسمان جمع باشد که اجازه ندهیم، هتک حرمتی از سوی جامعه غربی صورت گیرد.

خورسند در مورد اقدامات ایران برای جلوگیری از هتک حرمت به قرآن کریم، گفت: برای اینکه یک اقدام هماهنگ علیه این قضیه انجام شود، جمهوری اسلامی ایران در حال رایزنی مدام و پیوسته با کشور‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه از لحاظ دیپلماتیک، عدم اعزام سفیر حاوی یک پیام بسیار بزرگ است، گفت: وزارت امور خارجه کشورمان باید با زبان دیپلماتیک با کشور مقابل حرف بزند. 

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: اتفاقی که در آنجا افتاد یک اتفاق نمادین مهم، بسیار زشت و غیر قابل بخشش بود؛ بنابراین باید اقدامات نمادین و در حد بضاعت وزارت خارجه انجام شود.

خورسند با بیان اینکه حتی ما می‌توانستیم در اقدامی متقابل سفرایی که از این اقدام حمایت کردند را اخراج کنیم، تاکید کرد: برخی از دیپلمات‌های آن‌ها پیام می‌دهند که دولت سوئد این اقدام را تائید نمی‌کند، در صورتی که این جنگ زرگری، بازی نخنمایی است و باید سریعاً با این قضیه مقابله شود و تمام ارکان حاکمیت باید به ادیان الهی و میراث آن احترام بگذارند.

وی گفت: آن‌ها تورات را منحرف کردند، در انجیل توانستند دست ببرند، الان دارند قرآن را می‌سوزانند و ما باید دقت کنیم که به اسلام و تفکر اسلامی هرگز خدشه وارد نشود، بنابراین آن‌ها به دنبال حذف اسلام و آثار اسلامی هستند، کَما اینکه این آثار اسلامی دارد زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها از این مسئله می‌ترسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته