دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1402 - 14:53

گسترش همکاری‌های دانشگاه آزاد و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان

گسترش همکاری‌های دانشگاه آزاد و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان
تفاهم‌نامه‌ همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در نشستی مشترک منعقد شد.
کد خبر : 855828

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشستی که معاون فرهنگی دانشجویی، معاون امور هماهنگی، معاون مدارس، مدیرکل بازرسی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه نیز حضور داشتند با مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان و معاون امور بانوان این اداره کل به بررسی زمینه‌های مشترک همکاری میان دو مجموعه پرداخته و تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساندند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این نشست با اشاره به فعالیت‌های در حال انجام این دانشگاه در حوزه‌ ورزش و جوانان در زمینه‌هایی مانند برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی برای کارکنان، راه‌اندازی مدرسه‌ عالی مهارتی ورزش و سلامت، همکاری با دانشجویان در گذراندن دوره‌ کاورزی آن‌ها در سازمان‌های مختلف در قالب طرح پویش، برگزاری دوره‌های نشاط افزایی برای کارکنان، همکاری مدارس دانشگاه با سایر ادارات در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی و تفریحی دانشگاه در شهر‌های مختلف استان، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی کوتاه مدت در سطح بین المللی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی مانند دوره‌ داوری ورزشی از سوی فدراسیون‌ها در مجموعه‌ دانشگاه برای همکاری مشترک میان این دو مجموعه اعلام آمادگی کرد.

حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان نیز با تأکید بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح دانش جامعه از خدمات این دانشگاه به ورزشکاران قدردانی کرده و امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی را در راستای گسترش همکاری‌ها دانست. 

وی در زمینه‌ ورزشی بر برگزاری مسابقات درون دانشگاهی به ویژه در ورزش‌های همگانی، در زمینه‌ آموزشی بر حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها و برگزاری دوره‌های مربیگری در رشته‌هایی مانند تکواندو، کشتی، آمادگی جسمانی، نجات غریق و دوره‌های داوری، در حوزه‌ جوانان بر برگزاری دوره‌های رایگان ازدواج، سبک زندگی، اعتیاد و مواد مخدر و سایر مشکلات مبتلا به جوانان به عنوان زمینه‌های بالقوه‌ همکاری میان دو مجموعه تأکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان افزود: علاوه بر اشتغالزایی در قالب زمینه‌های ذکرشده با تجمیع زیرساخت‌های دانشگاه و منابع و امکانات سازمان ورزش و جوانان می‌توان اقدامات مؤثری را در حوزه‌ ورزش و جوانان در این استان محقق کرد به ویژه در حوزه‌‌های عمرانی و صنعت ورزش مانند ساخت وسایل ورزشی، استخر، سالن‌های ورزشی، چمن مصنوعی و ... در استان خوزستان جای کار بسیاری وجود دارد.

مهدی بوستانی مدیر تربیت بدنی و امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم به تبیین جایگاه تیم‌های ورزشی دانشگاه در رشته‌های مختلف مانند شنا، بسکتبال، والیبال، کشتی و ... در لیگ برتر پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه در سال گذشته به لحاظ میزان مشارکت دانشجویان در ورزش همگانی در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

وی از راه‌اندازی مرکزی با عنوان ارزیابی سلامت و تندرستی کارکنان دانشگاه و هیئت‌های استعدادیابی در رشته‌های ورزشی بر اساس شاخص‌های مختلف مهارتی و جسمانی خبر داد.

سکینه ناصری مقدم معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان نیز بر لزوم ارتباط میان دانشگاه و این اداره کل در زمینه‌ استعدادیابی ورزشی، تعیین اولویت‌های پژوهشی و حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های دانشگاهی تأکید و بیان کرد: همکاری با دانشگاه در رشته‌های ورزشی مانند والیبال و بسکتبال و... به ویژه در حوزه‌ بانوان، زمینه‌هایی مانند زیرساخت‌ها و امکانات مالی می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت ورزش استان داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته