دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختتامیه جایزه «قلم زرین» چهارشنبه برگزار می‌شود

اختتامیه جایزه «قلم زرین» چهارشنبه برگزار می‌شود
دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین جزئیات برپایی مراسم اختتامیه را تشریح کرد.
کد خبر : 855787

حمید هنرجو دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مراسم پایانی بیست و یکمین دوره جشنواره چهارشنبه، ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۶ در محل انجمن واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف آباد) برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور اهالی قلم، مدیران مسئول فرهنگی، جامعه ناشران کتاب‌های فرهنگی و ادبی برپا می‌شود. سخنرانی، شعرخوانی، اهدای جوایز و معرفی داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره را با تشکیل گعده اهالی قلم را تشکیل می‌دهد.

هنرجو با اشاره به اینکه آمار دقیق برگزیده‌ها زمان اختتامیه اعلام می‌شود، گفت: هفت نفر از بین لیست در پنج رشته به عنوان برگزیده اعلام می‌شوند. در برخی رشته‌ها دو نفر و برخی نیز شایسته تقدیر خواهند داشت.

وی همچنین گفت:‌ ما در خلال پنج برنامه‌ای که برگزار کردیم، نشست نقد و بررسی کتاب‌های ادوار قلم زرین را نیز داشتیم، تجلیلی از پیشکسوتانی چون مرحوم «استاد براتی‌پور» صورت گرفت، کتاب‌ها بازخوانی شد.

دبیر این دوره توضیح داد: امسال هم بخش جدید قلم زرین به نقد و بررسی کتاب‌های ادوار قبل میپردازد، هیچ جشنواره‌ای تا به حال چنین بخشی نداشته، اما ما تلاش کردیم برای نقد آثار این بخش را راه اندازی کنیم، پنج جلسه برگزار شد و پنج کتاب برگزیده دوره قبل قلم زرین با حضور منتقدان نقد و بررسی شد.

هنرجو در پایان با بیان اینکه جشنواره‌ها باید باشند تا جریان سازی کنند، توضیح داد: این جشنواره‌ها باید از کتاب نخوانی مردم جلوگیری کنند وگرنه به یک حرکت روتین، تکراری و باری به هر جهت تبدیل می‌شوند. جشنواره‌ها باید بتوانند با مردم تعامل بیشتری برقرار کنند و روحیه کتابخوانی و فرهنگی جامعه را بالا ببرند و مشوق ناشران و اهل قلم شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب
ارسال نظر
قالیشویی ادیب