دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 15:43

دیدگاه شهروندان بزرگسال تهرانی پیرامون سینما رفتن منتشر می‌شود

مدرسه ملی سینمای ایران کتاب «تبیین دیدگاه شهروندان بزرگسال تهرانی پیرامون سینما رفتن» نوشته داود ضامنی را منتشر می‌کند
کد خبر : 85578

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران، این مدرسه با همکاری دانشگاه تهران و سازمان امور سینمایی در پروژه‌ای با عنوان «مسائل، چالش‌ها و چشم‌انداز توسعه اسلامی و ایرانی صنعت سینمای ایران»، در سال 1394 اقدام به تألیف و ترجمه 40 عنوان کتاب کرده که این کتاب‌ها طی مراسمی در روز 6 دی 94 در محل مدرسه ملی رونمایی شدند.


مدرسه ملی سینمای ایران به طور منظم، این کتاب‌ها را به علاقه‌مندان و هنرآموزان رشته سینما معرفی می‌کند. آثار مورد نظر به زودی توسط مدرسه ملی سینما منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.


دومین کتاب از این مجموعه «تبیین دیدگاه شهروندان بزرگسال تهرانی پیرامون سینما رفتن» نوشته داود ضامنی است.


هدف از این پژوهش، کشف معنا و جوهره‌ تجربه‌های واقعی سینماروهاست. این مطالعه با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی اشراقی، و بر اساس تجارب علاقمندان تماشای فیلم در سالن‌های سینما صورت گرفته است؛ یعنی کسانی که در طول سال چندین بار به سینما می‌روند. این تحقیق با پاسخ دادن به سوالاتی نظیر «افراد در سینما چه چیزی را تجربه می‌کنند؟ چه جملاتی این تجارب را توصیف می‌کند؟ چه مضمون‌هایی از این تجارب به دست می‌آید؟ این تجارب در چه بافتی شکل می‌گیرد؟ و در نهایت این که «ماهیت این تجربه چیست؟» کمک می‌کند تا از احساساتی که در بینندگان انگیخته می‌شود، و همچنین از انگیزه‌های رفتن آنها به سینما، شناخت عمیق‌تری حاصل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب