دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد با آنا مطرح کرد؛

همه استان‌ها باید برنامه سند امنیت غذایی را دنبال کنند

همه استان‌ها باید برنامه سند امنیت غذایی را دنبال کنند
اسماعیلی گفت: تمامی شورا‌های فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها موظف هستند که سند امنیت غذایی و فرهنگ صرفه‌جویی را به طور جدی دنبال کنند.
کد خبر : 855754

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارآموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درمورد سند امنیت غذایی و جلوگیری از اسراف گفت: سند امنیت غذایی را جزء اولویت‌های پنج‌گانه شورا‌های فرهنگی سراسر کشور اعلام کرده‌ایم.

 وزیر ارشاد بیان کرد: تمامی شورا‌های فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها موظف هستند که سند امنیت غذایی و فرهنگ صرفه‌جویی را به طور جدی دنبال کنند و در برنامه کاری آن‌ها است که در شاخص‌ها کمی به موفقیت برسند.

اسماعیلی اظهار کرد: موضوع اسراف و رفتار‌های پرمصرفی که بخش‌های مختلف دارند، برای ما یک مسئله مهم است و همه استان‌ها درصدد هستند که برنامه روشنی را برای این کار تدوین کنند.

به گزارش آنا، رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تدوین سند امنیت غذایی گفته بود: کلیات سند امنیت غذایی و ساختار‌های آن قبلاً در کلیه دستگاه‌ها کنترل شده است و ۸ وزارتخانه در تدوین این سند نقش داشتند و در این سند، تمام ابعاد اقتصادی، سلامت و تولید پیش‌بینی شده و می‌تواند کشور را در مسیر بهتری در این حوزه قرار دهد؛ چراکه بحث غذا از مهم‌ترین مسائل کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب