دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 16:00

نامه زالی به معاون اول رئیس جمهور در مورد تاخیر اعلام تعرفه‌های پزشکی

رئیس کل نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: عدم ابلاغ تعرفه‌های خدمات سلامت باعث ایجاد شرایط اقتصادی شکننده شده است.
کد خبر : 85575

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی، رئیس کل نظام پزشکی طی نامه‌ای در تاریخ پانزدهم اردیبهشت‌ماه نوشت: ارائه‌دهندگان خدمت و بیمه‌ها خواستار مساعدت و رفع مشکلات اقتصادی شده‌اند.


زالی نوشت: طی دو سال اخیر به واسطه توجه قابل تقدیری که در حوزه سلامت کشور به وجود آمده است شاهد افزایش سطح رضایت بوده‌ایم و نیازمندان بسیاری از رهیافت‌های آن بهره‌ برده‌اند. ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام ویژه مسئولان و کابینه‌ محترم به عرض می‌رساند علی‌رغم پیگیری‌های مجدانه مسئولان محترم سازمان‌های بیمه‌ پایه سلامت، شاهد تأخیر زمانی قابل ملاحظه در بازپرداخت تعهدات بیمه‌ای هستیم.


وی آورده است: وقفه‌های مذکور مدیریت اقتصادی مراکز و مؤسسات خدمات سلامت را به ویژه در بخش خصوصی با چالش‌هایی مواجه کرده است. تأخیر زمانی قابل ملاحظه‌ مذکور در کنار اعمال کسورات سنگین بر صورتحساب‌های ارسالی و همچنین عدم ابلاغ تعرفه‌های خدمات سلامت در موعد مقرر موجب تحمیل شرایط اقتصادی و مالی شکننده بر ارائه‌دهندگان خدمات شده است.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی نوشت:مسلماً محدودیت‌های جاری در ارائه‌ خدمات سلامت به ویژه در بخش خصوصی از نگاه تیزبین و توأم با درایت اعضای محترم هیات دولت دور نمانده و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت در هر رده و جایگاه شغلی ارائه‌ خدمات با کیفیت به موقع و نیز توام با درک شرایط کشور و همراهی با سیاست‌های دولت را بر خود فرض می‌دانند. لیکن ادامه‌ شرایط موجود و عدم تعیین تکلیف تعرفه‌های سلامت در سال 1395 در کنار وقفه‌های زمانی طولانی در بازپرداخت بدهی‌ها مجال ارائه‌ خدمات مقتضی با شأن و حقوق مردم شریف این مرز و بوم را با محدودیت‌های اساسی مواجه می‌‌کند. لذا از حضرتعالی به عنوان یکی از دلسوزان و زحمت‌کشان ارتقا سطح رفاهی و سلامت مردم ایران زمین خواهشمندم که دستور مساعدت‌های لازمه را صادر فرمایید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته