دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1402 - 10:39
در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم؛

مفتی عمان خواستار تحریم کالاهای سوئدی شد

مفتی عمان خواستار تحریم کالاهای سوئدی شد
مفتی عمان در واکنش به اهانت به قرآن کریم در سوئد، مسلمانان جهان را به تحریم کالاهای این کشور فراخواند.
کد خبر : 855744

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و گفت: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالا‌های سوئدی است.

وی همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهاد‌ها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارد، به لغو این معاملات دعوت کرد.

عصر چهارشنبه گذشته (۲۸ ژوئن)، یک شهرند سوئدیِ عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا»، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را مقابل مسجد مرکزی شهر استکهلم به آتش کشید.

البته این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن را داده است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده به ویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است. دیروز شهروندان عراقی برای دومین روز متوالی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت سوئد در بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته