دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1402 - 08:59
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با آنا:

توهین به مقدسات اسلامی دامن کشورهای غربی را می‌گیرد

توهین به مقدسات اسلامی دامن کشورهای غربی را می‌گیرد
سفیر سابق ایران در لهستان و رومانی می گوید که موافقت استکهلم با اهانت به قرآن کریم به منزله مشارکت مستقیم در این اقدام شنیع است و چنانچه با این قبیل مسائل مقابله نشود، این امر تسری یافته و چه بسا دایره توهین به مقدسات سایر ادیان ازجمله مسیحیت نیز کشیده خواهد شد.
کد خبر : 855625

علی اکبر فرازی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در گفتگو با خبرنگار جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در واکنش به توهین به قرآن کریم در سوئد، گفت: هتک حرمت به قرآن کریم سابقه‌ای در اروپا دارد که هر از گاهی افراد و گروه‌های افراطی و دیوانه دست به چنین کار‌هایی می‌زنند و طبیعتاً توسط دولتمردان دیگر محکوم می‌شوند.  

وی افزود: اما این بار، این عمل در کشور سوئد و با مجوز وزارت کشور انجام شده است و به نظر می‌رسد دولت استکهلم بدون ارزیابی از واکنش‌های مردم مسلمان دنیا چنین کاری را انجام داده و طبیعی است که این امر خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخته کرده است.  

سفیر پیشین ایران در رومانی تاکید کرد: قرآن، کتاب مقدس مسلمانان است. کاری که دولت سوئد انجام داده است، در حقیقت مشارکت مستقیم در توهین به مقدسات مسلمانان تلقی می‌شود و این بار استکهلم نمی‌تواند به بهانه‌ آزادی بیان و اینکه در آن کشور هر گروهی می‌تواند کار خود را انجام دهد، از مسئولیت شانه خالی کند.  

فرازی با بیان اینکه دولت های مختلف و حتی مردم کشور‌های اسلامی این کار را محکوم کردند، اظهار کرد: امید است که دولت سوئد قوانین و مقررات داخلی خود را به نحوی اصلاح کنند که اجازه ندهند کسی به مقدسات توهین کند.  

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات اسلامی موجب می‌شود که این امر تسری پیدا کند و به مقدسات خودشان هم توهین شود، تاکید کرد: همانطور که آیت الله سیستانی در نامه به دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد، لزوم جلوگیری از توهین به همه مقدسات ادیان مورد نظر است و انشاءالله با درایتی که به خرج می‌دهند جلوی رشد تندروی و افراط‌گری گرفته شود.  

این دیپلمات ایرانی در پایان گفت: تعدادی از دولت‌های اسلامی درصدد برگزاری جلسه‌ای هستند و این کار را محکوم خواهند کرد. بهتر است که این گروه‌های افراطی متوجه پیامد‌های کارشان شوند و دولت‌ها اجازه ندهند که این گروه‌ها در داخل کشورشان رشد پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته