دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1402 - 08:30

۱۲ روز تا انتخابات فدراسیون کشتی؛ کار‌هایی که هنوز روی زمین مانده است!

۱۲ روز تا انتخابات فدراسیون کشتی؛ کار‌هایی که هنوز روی زمین مانده است!
درحالیکه تنها ۱۲ روز به موعد قانونی برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی باقی مانده، هنوز هیچ نامزدی از بین ۹ کاندیدای عبور کرده از مرحله اول تایید صلاحیت‌ها، نمی‌‍داند قادر به حضور در انتخابات خواهد بود یا نه.
کد خبر : 855479

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از آنکه ثبت‌نام از کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی در اردیبهشت‌ماه انجام شد، با هماهنگی وزارت ورزش و فدراسیون کشتی، روز ۲۲ تیر ماه به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون تعیین شد.این در حالی است که مهلت قانونی و چهار ساله ریاست دبیر روز ۲۶ تیر ماه به پایان خواهد رسید.

۱۵ نفر در فرصت تعیین شده برای شرکت در انتخابات فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند که شاخص‌ترین آن‌ها علیرضا دبیر رئیس فعلی فدراسیون، عباس جدیدی قهرمان پیشین کشتی جهان، حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس و سرپرست سابق، جمشید خیرآبادی سرمربی پیشین تیم ملی آذربایجان و مربی سابق تیم ملی فرنگی ایران، حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی، حمید سیفی قهرمانی سابق کشتی ایران و عبدالله عزیزی رئیس سابق هیئت کشتی تهران بودند.

از جمع ۱۵ نفر، ۹ نفر تایید صلاحیت مدیریتی شدند تا نام‌شان از سوی وزارت ورزش در اختیار نهاد‌های مربوطه برای احراز صلاحیت قرار گیرد.

درحالیکه ۱۲ روز به موعد قانونی انتخابات باقی مانده، هنوز هیچ نامزدی نتوانسته به صورت رسمی فعالیت انتخاباتی داشته باشد، دلیلش این است که هنوز تایید صلاحیت هیچ‌یک از نفرات اعلام نشده است. تنها فعالیتی که چند تن از کاندیدای مخالف فدراسیون علیرضا دبیر داشتند، این بوده که انتخابات در این مقطع برگزار نشود و فدراسیون به دوره سرپرستی برود.

چیزی که البته از سوی غالب اعضای مجمع کشتی در مجمع اخیر رد شده است. روسای هیئت‌های کشتی استان‌ها که چندی قبل در مجمع عمومی حضور داشتند طی نامه‌ای به وزیر ورزش اعلام کردند که انتخابات در موعد قانونی برگزار شود و اگر قرار است انتخابات به هر دلیلی در مقطع حاضر برگزار نشود و سرپرستی برای کشتی تعیین شود، باتوجه به در پیش بودن مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد که اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس است و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو، علیرضا دبیر خودش به عنوان سرپرست کارش را در کشتی ادامه دهد.

البته که اگر احراز صلاحیت‌ها طی روز‌های پیش رو به وزارت ورزش ابلاغ شود، به نظر انتخابات در روز ۲۲ تیر برگزار خواهد شد.

طبق اساسنامه فدراسیون کشتی، ۲۱ روز پیش از انتخابات، دعوتنامه حضور در مجمع برای ۴۳ عضو آن ارسال شده و همه کار‌ها به صورت قانونی انجام شده است. انتخابات احتمالا ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ تیر در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود و باید دید باتوجه به چالش عمیق سال گذشته علیرضا دبیر و محمد پولادگر، برای این انتخابات شخص وزیر ورزش در مجمع حاضر خواهد شد و یا اینکه بار دیگر پولادگر به مجمع می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته