دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازار رمزارز‌ها؛ آمیخته‌ای از تکنولوژی و سرمایه‌گذاری

بازار رمزارز‌ها؛ آمیخته‌ای از تکنولوژی و سرمایه‌گذاری
غرفه یوبیتکس در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌ المللی الکامپ با هدف اطلاع رسانی به مخاطبان اقدام به برگزاری پنل «تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار رمزارز» کرد.
کد خبر : 855185

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پنل«تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار رمزارز» ماهان مازندرانی، مدرس و تحلیلگر بازار‌های مالی و رمزارز گفت: با مشاهده کف بازار رمزارزها در یکسال و نیم گذشته، سیگنال‌های مثبت حاکی از بازگشت پول به این بازار است؛ که چنین رفتاری نشان می‌دهد بازار به سمت مثبت درحال حرکت است.

مازندرانی ادامه داد: همواره بازا‌رهای مالی در معرض تهدید هستند و بازار رمزارز نیز از این جریان مستثنی نیست؛ چراکه برخی از صاحبان پروژه‌ها با پولی که از طریق سرمایه گذار خُرد کسب می‌کنند به دنبال توسعه در بازار هستند، اما عده‌ای با هدف کسب درآمد ازکوتاه و سریع ترین راه، آن هم از طریق جمع آوری سرمایه مردم هستند.

این تحلیلگر بازار‌های مالی و رمزارز تصریح کرد: رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۰ در اکوسیستم مالی جهانی رشد قابل توجهی کردند، اما پس از آن در مراحل ریزش‌، ارزش واقعی آن‌ها مشخص شد.

ضرورت شناخت ریسک سرمایه گذار قبل از ورود به بازار رمزارز‌ها

در ادامه این نشست هادی نعمتی، بنیانگذار سیتکس کیپتال گفت: باید قبل از ورود به بازار رمزارز‌ها، شناختی از ریسک پذیری خود و شناختی که از بازاری که می خواهید به آن ورود کنید، داشته باشد. وقتی ریسک خود را شناختند به سراغ ریسک سرمایه خود بروید. همچنین باید برنامه مالی خود را تعیین کنید چراکه این بازار نیاز به شناخت دارد.

وی تصریح کرد: حرکت بلک‌چین و رمزارز‌ها به قدری سریع است که دولت‌ها پشت سر می‌گذارد.اکوسیستم فناورانه و بازار‌های رمزارز خودش را به ما رسانده است پس برای حفظ جایگاه خود در این بازار باید تلاش کرد و با تصمیم ها و سیاست‌های درست سعی بر رقابت با سایر رقبا داشت. 

نعمتی گفت: روزی را تصور می‌کنم که بیت کوین پشتوانه دارایی‌هایی می‌شود یعنی امن ترین پشتوانه را در بین دارایی‌ها خواهد داشت.در واقع بیت کوین دارای بیشترین ارزش می‌شود و رقابت بر سر این رمز ارزبیشتر خواهد شد. 

ضریب ریسک کلاهبرداری دربازار رمزارز‌ها بالاست

در ادامه این نشست، ضیا صدر تحلیلگر بازار‌های مالی و رمزارز گفت: برای ورود به بازار رمزارز‌ها لازم است تا افراد از دانش کافی برخوردار باشند.

وی افزود: یکی دیگر از مساله‌های مهم در بازار رمزارز‌ها حفظ امنیت است، زیرا احتمال کلاهبرداری و هک شدن نسبت به هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر بیشتر است.

صدر ادامه داد: فضای بازار رمزارز‌ها بسیار شفاف و شیشه‌ای است بنابراین حفظ امنیت سرمایه در این بازار بسیار سخت است. بازار رمزارز‌ها صرفا بازاری مبتنی بر تکنولوژی نیست بلکه بازاری در هم آمیخته از تکنولوژی و سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته