دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آرزم: ترویج موسیقی سالم بر فرهنگ و اخلاق جوانان اثرگذار است

آرزم: ترویج موسیقی سالم بر فرهنگ و اخلاق جوانان اثرگذار است
پیشکسوت عرصه نوازندگی و عضو ارکستر ملی ایران گفت: ترویج موسیقی سالم در جامعه تأثیرگذاری‌اش بر اخلاق و رفتار اعضای جامعه بالاخص جوانان مشهود می‌شود.
کد خبر : 855143

هادی آرزم آهنگساز، نوازنده، مدرس ویولن و عضو ارکستر ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ما آهنگسازان بزرگی در کشورمان داریم که می‌توانیم از آثارشان بهره برداری‌ زیادی بکنیم. البته درست است که مسائل مربوط به کرونا و بیماری باعث شد که وقفه‌ای بین ارتباط هنر و جامعه بیافتد البته در بخش‌هایی، اما بهرحال کار رسانه‌ها هم در این زمینه سنگین‌تر می‌شود که بین مردم و موسیقی آشتی دهند.

وی در ادامه افزود: برخی از این اجرا‌ها مثل همین ارکستر سمفونیک شاید بتواند هفتصد ـ هشتصد نفر را در تالار وحدت میزبانی کند، اما اگر بتوانیم برای  پنجاه میلیون نفر از جمعیت هشتاد میلیونی کشور موسیقی سالم داشته باشیم، توانسته‌ایم کار درستی انجام دهیم و از همین مسیر هم یک تسویه‌ای نسبت به زوائد عرصه موسیقی صورت بدهیم.

آرزم با بیان اینکه نگاهش به آینده موسیقی مثبت است، گفت: حتی باید طوری کار کنیم که نسبت به محدودیت‌های تصویری که در زمینه برخی آلات و ادوات موسیقی وجود دارد، نیز کاری صورت بگیرد یعنی اگر مخاطب ببیند که این ابزار که اصواتش تولید می‌شود، به چه شیوه‌ای هستند، خیلی مشکلات حل می‌شود. موسیقی‌هایی مثل ارکستر‌های ملی و سمفونیک این‌ها سالم‌اند و نیاز جامعه است که آن‌ها را ترویج دهد هم از لحاظ فرهنگی و هم اخلاق و رفتار در بین جوانان و سایر اقشار اثرگذار خواهد بود. در واقع خیلی از مشکلات ما با ترویج این دست موسیقی‌ها حل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته