دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی رئیس جمهور در گفتگو با آنا مطرح کرد،

ایجاد بازار ۱۰۰ میلیون دلاری برنامه خانه نوآوری ازبکستان برای ایران

ایجاد بازار ۱۰۰ میلیون دلاری برنامه خانه نوآوری ازبکستان برای ایران
دهقانی فیروزآبادی گفت: برنامه‌ای که خانه فناوری و نوآوری ازبکستان در سال جاری دارد این است که تا ۱۰۰ میلیون دلار برای ایران بازار ایجاد کند.
کد خبر : 855057

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد راه‌اندازی خانه نوآوری و فناوری در ازبکستان گفت: خانه نوآوری در تاشکند با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی راه‌اندازی شد. یعنی یک ایرانی مقیم ازبکستان سرمایه‌گذاری انجام داد و معاونت علمی، یک کارگزاری را معرفی کرد تا برای تبادلات فناوری کار را شروع کنند.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: فعلاً قاعده بر این مبنا گذاشته شد که هر چیزی که در آینده افتتاح می‌شود با یک برنامه عملیاتی اولیه باشد.

وی افزود: اولین قراردادی که منعقد شد، بین یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی و یک شرکت ازبک در حوزه ریل‌های حفاظتی پست‌های برق بود و یک قرارداد به ارزش ۵ میلیون دلار در حوزه تجهیزات پزشکی و قرارداد دیگری به ارزش ۱۰ میلیون دلار در حوزه دارو‌های جدید و ضد سرطان در حال مذاکره است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: برنامه‌ای که خانه فناوری و نوآوری ازبکستان در سال جاری دارد این است که تا ۱۰۰ میلیون دلار برای ایران بازار ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: خانه نوآوری ایران در ازبکستان قرار است مرکزی برای استقرار مشاورین دولت ازبکستان در حوزه توسعه نوآوری شود و رئیس‌جمهور ازبکستان و وزیر آموزش عالی و نوآوری این کشور تأکید داشتند که یک مشاور رسمی از ایران داشته باشند که به‌زودی این مشاور برای توسعه بازار معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته