دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفت‌وگو با آنا:

سوگیری جشنواره فارابی در راستای تحقیقات نیازمحور کشور است

سوگیری جشنواره فارابی در راستای تحقیقات نیازمحور کشور است
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: جشنواره فارابی در عرصه‌های متعدد کتاب، طرح پژوهشی، پایان نامه و مقالات به عنوان باشگاه بزرگ علمی در عرصه علوم انسانی شناخته شده که جهت‌گیری این جشنواره در راستای تحقیقات نیازمحور کشور است.
کد خبر : 854874

 محمدمهدی گرجیان عربی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر جشنواره فارابی در حوزه علوم انسانی اظهار کرد: جشنواره فارابی بزرگترین جشواره بین المللی عرصه علوم انسانی در کشور است. 

وی افزود: جشنواره فارابی در عرصه‌های متعدد کتاب، طرح پژوهشی، پایان نامه و مقالات به عنوان باشگاه بزرگ علمی در عرصه علوم انسانی شناخته شده و با قدمت طولانی سالانه برگزار می‌شود. 

گرجیان عربی تصریح کرد: یکی از قشنگرین و بزرگترین کار‌های جشنواره فارابی این است که سالانه از پیشکسوتانی که به رحمت خداوند رفته اند تقدیر و تشکر می‌کند و از سال جاری هم از شخصیت‌های تاثیرگذار علمی در عرصه‌های گوناگون تجلیل می‌کند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه بخش بین المللی جشنواره فارابی از امسال در بخش بین المللی فعالیتر می‌شود، تاکید کرد: بخشی از آموزه‌های امام راحل به جشنواره فارابی اضافه شده است و نمره قابل قبولی را داراست و با تبلیغات می‌تواند جنبه‌های دیگر علمی را به مقایسه اضافه کند؛ چرا که بسیاری از مراکر اطلاع و انگیزه‌ای برای حضور در جشنواره ندارند و اگر میزان آثار جشنواره فارابی بیشتر شود شاهد برگزاری مسابقه حقیقی خواهیم بود.

گرجیان عربی با اشاره به جایگاه جشنواره فارابی در قیاس با جشنواره‌های دیگر علمی اضافه کرد: جشنواره فارابی نقطه عطف جشنواره‌های علمی کشور در حوزه علوم انسانی است، البته جشنواره‌هایی مانند خوارزمی، کتاب سال و علمیه هم به خوبی برگزار می‌شوند، اما جشنواره بین المللی فارابی برترین جشنواره است. 

وی درباره تاثیر دستاورد‌های علمی فارابی بر رفع نیاز‌های کشور اظهار کرد: سوگیری و جهت گیری جشنواره فارابی برای رفع نیاز‌ها و تحقیقات نیاز محور کشور به صورت عملی بوده و اجرایی شده است.

به گزارش آنا، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی، ۱۹ تیر ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته