نحوه ثبتنام «الکترونیکی» دانشآموزان در مدارس اعلام شد
از آنجایی که از میان ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز، ۱۳ میلیون نفر دانش آموز میان پایه هستند، برای ثبت نام «میان پایه» یعنی کلیه پایهها به جز مقطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه، در صورت عدم درخواست جابجایی و انتقال دانش آموز به مدرسه جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲، نیاز به اقدامی نیست و ثبت نام دانش آموز به صورت خودکار انجام میشود.
به گفته سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش، در ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به مدارس، ثبت نام امسال به صورت الکترونیکی و حضوری تعریف شده است و از این رو مدیران تمامی مدارس به ویژه مناطق محروم این آمادگی را دارند که در صورت مراجعه حضوری خانوادهها فرآیند ثبت نام را از مدرسه به صورت الکترونیکی برای دانش آموز انجام دهند.
از این رو در صورتی که خانوادهها دسترسی به اینترنت برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموز ندارند، میتوانند به طور حضوری به مدرسه مراجعه و از مدیر بخواهند ثبت نام دانش آموز را انجام دهد اما در صورت در اختیار داشتن وسایل الکترونیکی و اینترنت هیچ ضرورتی به مراجعه حضوری به مدارس برای ثبت نام دانش آموز نیست و مدارس نیز نباید خانوادهها را مجبور به حضور در مدرسه برای ثبت نام کنند.
اما ثبت نام الکترونیکی پایههای ورودی یعنی پایههای اول، هفتم و دهم صرفا از طریق پنل والدین و نه دانش آموزان امکان پذیر است. همچنین ثبت نام از این طریق مشروط به تایید محل سکونت از سوی والدین است.
بدین منظور والدین باید ابتدا وارد my.medu.ir شده و با انتخاب نقش «والدین» از طریق درگاه دولت وارد این پنجره واحد واحد شوند.
به محض ورود، سامانه پیغامی را برای تایید آدرس محل سکونت والدین نمایش میدهد که در صورت تایید والدین، پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش باز میشود و در صورت انتخاب گزینه "نادرست است" توسط والدین، گزینه ثبت آدرس جدید در سامانه املاک و اسکان نمایش داده میشود و والدین موظفاند آدرس جدید خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.
انتهای پیام/