دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیف در کنگره آموزش هدفمند:

اطلاعات لازم برای ریشه‌یابی بیکاری در کشور نداریم

اطلاعات لازم برای ریشه‌یابی بیکاری در کشور نداریم
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: ریشه‌یابی بیکاری در کشور نیازمند داشتن اطلاعاتی از آمار بازار کار است که متاسفانه نهادی در این زمینه در کشور وجود ندارد.
کد خبر : 854694

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در کنگره آموزش هدفمند، مهارت محور و نیازمحور با بیان این که ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت از روش‌های مختلفی قابل تحقق است که یکی از این راهکار‌ها توجه به آموزش‌های مهارتی است، اظهار کرد: ریشه‌یابی بیکاری در کشور نیازمند داشتن اطلاعاتی از آمار بازار کار است که متاسفانه نهادی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

وی افزود: کیفیت موضوعات کارآموزی و کارورزی هم می‌تواند عامل بیکاری باشد. همچنین رکود اقتصادی مشکلی نیست که به بیکاری می‌انجامد؛ اما بر عهده دانشگاه‌ها نیست.

سیف تصریح کرد: برخی انتقادها نوعی خلط مبحث هستند که مشکل اصلی در آن زمینه برعهده دانشگاه نیست. باید متمرکز شویم بر فعالیت‌هایی که مسئولیت آن‌ها به صورت مستقیم بر عهده وزارت علوم و دانشگاه‌هاست.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم ادامه داد: آمار‌هایی که از دانشگاه‌ها وجود دارد، رو به رشد هستند. برای مثال بیش از ۷ هزار دوره مهارتی در دانشگاه‌ها برگزار شده است. همچنین مراکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها تشکیل شدند که عهده‌دار این مهم باشند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته