دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان مطرح کرد؛

گشایش ۱۵ اندیشکده علمی راهبردی بسیج در دانشگاه‌های اصفهان

گشایش ۱۵ اندیشکده علمی راهبردی بسیج در دانشگاه‌های اصفهان
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵ اندیشکده علمی راهبردی در دانشگاه‌های مطرح و بزرگ اصفهان افتتاح می‌شود.
کد خبر : 854360

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با عنوان «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امیدآفرینی اعتلای نظام حکمرانی» ویژه استان اصفهان با حضور سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و پیام نور استان، استادان و نخبگان بسیجی و سایر مسئولان استانی در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این گردهمایی گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در مجموعه بسیج اساتید در حوزه علمی درباره انجام پژوهش‌های نافع است که در این راستا استفاده از ظرفیت اندیشکده‌های علمی راهبردی بسیج اساتید استان اصفهان است.

محمد باقری بیان کرد: بیش از ۱۵ اندیشکده علمی راهبردی در دانشگاه‌های مطرح و بزرگ اصفهان افتتاح می‌شود که باید در عرصه‌های مختلف با همکاری و هماهنگی مدیران استانی از ظرفیت این اندیشکده‌ها استفاده شود و مجموعه اجرایی کشور بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تبیین کرد: امسال مجموعه بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با تمرکز ویژه بر روی شعار سال آغاز به کار کرد و با توجه به دغدغه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حوزه مسائل اقتصادی داشتند، استادان ما در کارگروه‌های مختلف سازمان بسیج اساتید با نگاهی مختص حول محور این شعار اقدامات بسیار خوبی را رقم زدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: سعی کردیم نگاه مجموعه بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان اصفهان، نگاه متعهدانه و مسئولانه نسبت به حل مسائل جامعه باشد و با همکاری مجموعه‌های مختلف استانداری اصفهان و ظرفیت‌های اداری و نهاد‌های دولتی توانستیم امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در حوزه دانشگاه‌های حل مسئله در سطوح شهرستان، شهر‌ها و روستا‌ها داشته باشیم.

مسئول بسیج اساتید اصفهان افزود: در حوزه فعالیت‌های بصیرت‌افزایی حرکت‌های خوبی انجام شده و توانسته‌ایم از ظرفیت چهاد تبیین توسط اساتید بهره‌های وافر ببریم. همچنین جدا از حرکت‌ها و نشست‌های تخصصی در این حوزه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اساتیدمان در دانشگاه علاوه بر تبیین در کلاس درس و محیط دانشگاه در عرصه‌های مختلف دیگر ازجمله مساجد حضور جدی داشته و افتخار می‌کنیم که طرح استاد مسجد در اصفهان با کمک استادان بسیجی در حال اجراست و حرکت‌های ماندگاری در حوزه جهاد تبیین حاصل شده است.

باقری تشریح کرد: در دانشگاه‌های استان اصفهان استادانی داریم که بیش از ۷۰۰ جلسه جهاد تبیین برگزار کرده‌اند و این موضوع بیانگر دغدغه‌مندی استادان در این باره است، همچنین امسال دوره تربیت مدرس جهادگران تبیین را در دستورکار خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های بسیج اساتید استان اصفهان ایجاد ظرفیت و هماهنگی بین وحدت حوزه و دانشگاه است که در همین رابطه، تعاملات بسیار خوبی با بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه انجام شده است.

** تجلیل از خانواده‌های شهدا و استادان بسیجی استان اصفهان

همزمان با ایام شهادت مصطفی چمران و بزرگداشت بسیج اساتید در مراسمی با حضور مقامات لشکری و کشوری از خانواده شهدا و استادان بسیجی استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجلیل شد.

در این آیین از خانواده سه شهید مدافع امنیت محسن رضایی شهید مدافع امنیت شهرستان سمیرم، شهید محسن حمیدی و شهید اسماعیل چراغی شهدای مدافع امنیت خانه اصفهان و همچنین خانواده استاد بسیجی شهید سید مهران حریرچیان جانباز و شهید دفاع مقدس تجلیل شد.

گشایش ۱۵ اندیشکده علمی راهبردی بسیج در دانشگاه‌های اصفهان

در بخش دوم این آیین که مختص تجلیل از استادان بسیجی در سال ۱۴۰۱ و اساتید تراز انقلاب اسلامی در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بود، از استادان دانشگاه‌های استان اصفهان تجلیل شد که در این میان نام استاد فرهیخته بسیجی مریم اله‌دادی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان و مهرداد تقی‌زاده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران به چشم می‌خورد.

همچنین در بخش استادان فرهنگی برتر حسین قاسمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نائین و مریم اسماعیلیان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در جمع تقدیرشدگان حضور داشتند.

در بین فهرست نیروی انسانی برتر سازمان هم نام رمضانعلی محمودیه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به‌عنوان استاد فرهیخته بسیجی اعلام و از وی تجلیل شد.

سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از میان رؤسای برتر دانشگاه‌های همکار با بسیج اساتید استان اصفهان از استادان فرهیخته بسیجی پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هادی مشرف‌زاده رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و رضا مختاری ملک‌آباد رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان تجلیل کرد.

در میان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان از فرهیختگان بسیجی مانند حجت‌الاسلام حسن عارضی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و حجت‌الاسلام جعفر عمادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد.

سازمان بسیج اساتید استان اصفهان همچنین از میان استادان جهادی برتر استادانی از دانشگاه‌ها را شایسته تقدیر دانست که استاد فرهیخته بسیجی حامد معصومی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان و استاد فرهیخته بسیجی رضا اشرفی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز ازجمله آنان بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته