دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1402 - 14:08

جولان جنگنده‌های چینی بر فراز آب‌های فراساحلی تایوان

جولان جنگنده‌های چینی بر فراز آب‌های فراساحلی تایوان
وزارت دفاع تایوان از رهگیری ۱۹ هواپیمای نظامی چین خبر داد که هشت فروند از آن‌ها با عبور از خط میانه تنگه تایوان، به منطقه آب‌های فراساحلی جزیره نزدیک شده‌اند.
کد خبر : 854348

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان می‌گوید که امروز شنبه، هشت فروند هواپیمای جنگی چین، از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و تا ۴۴ کیلومتری خط ساحلی این جزیره پیشروی کرده اند. 

طی سه سال گذشته، جنگنده‌های چینی به طور دائم در حریم هوایی تایوان قدرت نمایی کرده اند و از ماه میلادی آگوست به این سوی، خط میانی را که در گذشته مرز غیررسمی میان جزیره و سرزمین مادری به شمار می‌رفت، به جولانگاه خود تبدیل کرده اند.

چین به طور سنتی ادعای مالکیت تایوان را دارد و می‌گوید تا جایی که ممکن باشد تلاش می‌کند تا به طور مسالمت آمیز جزیره را به سرزمین مادری بازگرداند، اما در صورت لزوم از جنگ هم ابایی ندارد.

در ماه میلادی ژوئن، وزارت دفاع تایوان درباره «ورود ناگهانی» نظامیان چینی به محیط پیرامونی این جزیره هشدار داد حال آنکه تاکنون جنگنده‌های چینی هرگز از منطقه متصل به آب‌های ساحلی تایوان درحدفاصل ۴۴ کیلومتری این جزیره فراتر نرفته اند و همواره به حریم هوایی جزیره که در ۲۲ کیلومتری ساحل آن تعریف شده پایبند بوده اند.

صبح امروز، وزارت دفاع تایوان حدود ۱۹ فروند هواپیمای جنگی چین را رصد کرده است که از این میان، هشت فروند از آن‌ها از خط حائل عبور کرده اند و به منطقه متصل به آب‌های ساحلی نزدیک شده اند.

همزمان، پنج کشتی جنگی چین نیز در صحنه حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته