دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از بزرگترین مشکل نکونام در استقلال/اولین واکنش در برنامه زنده تلویزیونی انجام شد

رونمایی از بزرگترین مشکل نکونام در استقلال اولین واکنش در برنامه زنده تلویزیونی انجام شد
بزرگترین اشتباه پارسال استقلالی‌ها این بود که قرارداد‌ها را چند برابر کردند و چوب آن را هم خوردند. 
کد خبر : 854225

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همین حالا استقلالی‌ها حدود ۶۰ درصد از فصل گذشته دریافتی داشتند و جواد نکونام در ابتدای حضورش با یک مشکل بسیار بزرگ به نام تسویه‌حساب با بازیکنان فعلی استقلال مواجه است.

علاوه بر آن باشگاه باید امثال قایدی و محبی را هم حفظ کرده و حداقل ۴ بازیکن جدید با نظر نکونام بخرد. بازیکنانی که بتوانند نظر مثبت او را جلب کنند. از طرفی قرارداد ۶ بازیکن استقلال تمام شده و باید دید نکونام همه آن‌ها را می‌خواهد یا نه، ولی از همه این‌ها مهم‌تر مبلغ قرارداد‌هایی است که پارسال غیرفنی بالا رفت و حالا دردسرش می‌تواند برای جواد باشد.

بازیکنی که پارسال ۱۶ میلیارد تومان قرارداد بسته امسال قاعدتاً نمی‌آید حتی با همان مبلغ بازی کند و این بزرگترین چالش جواد نکونام در استقلال است. ۲ فصل قبل که استقلال قهرمان شد، یک دلیل عمده‌اش این بود که شخص فرهاد مجیدی به مبلغ قرارداد‌ها ورود کرد و البته هیچ بازیکنی هم به آن صورت بالا نمی‌گرفت. نتیجه این شد که استقلال برخلاف زمان ساپینتو تیم یکدستی داشت و مسائل مالی نتوانست روی مسائل فنی تأثیر منفی بگذارد.

برخلاف فصل گذشته که آشفتگی مالی عجیبی در استقلال وجود داشت و ریشه آن هم به قرارداد‌های عجیب ابتدای فصل برمی‌گشت. حالا هم چاره‌ای نیست جز آنکه حجت کریمی و جواد نکونام قرارداد بازیکنان را مدیریت کنند به طوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب تا استقلال با کمترین حاشیه وارد لیگ برتر شود. هر چند همین شب گذشته مهدی مهدی پور اولین ساز را کوک کرد و در برنامه زنده تلویزیونی گفت به هیچ عنوان قراردادش را کم نخواهد کرد.

 مهمترین فاکتور مثبت برای نکونام این است که با حمایت هواداران آمده و خیالش راحت است که در صورت یکی، دو باخت باز هم حمایت می‌شود، اما به هر حال او باید تیم خوبی ببندد و در چند پست حتماً استقلال را تقویت کند. فصل گذشته آبی‌ها در فاز هجومی خوب بودند، اما در بازی‌های بزرگ یک هافبک خلاق نداشتند. حالا باید دید نکونام برای چند پست کلیدی چه تصمیماتی می‌گیرد، اما آنچه مسلم است او برای موفقیت با این استقلالی که معمولاً مشکل مالی و مدیریتی دارد، کارش خیلی سخت است و باید یکسری رودربایستی‌ها را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته