دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سازمان بازرسی کل کشور:

تعدد مراکز سیاستگذار در زمینه پژوهش و فناوری، مجری را دچار سردرگمی می‌کند

تعدد مراکز سیاستگذار در زمینه پژوهش و فناوری، مجری را دچار سردرگمی می‌کند
معاون امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعدد مراکز سیاستگذار در حوزه پژوهش باعث سردرگمی مجری می‌شود و تشکیلات پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌ها باید متناسب با روز نوسازی و بازسازی شود.
کد خبر : 854036

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگزاری آنا، رضا تقی نژاد، معاون سازمان بازرسی کل کشور امروز (چهارشنبه) در پنجاه و هشتمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت اعتبارات پژوهشی اظهار کرد: از نظر درآمد و تامین ثروت در وضعیت مطلوبی نیستیم.

وی افزود:  سازمان بازرسی در امور پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری معتقد است، تشکیلات باید متناسب با روز بازسازی و نوسازی شود.

تقی نژاد تصریح کرد: تعدد مراکز سیاست گذاری، مجری را دچار سردرگمی می کند. همچنین اولویت های پژوهشی کشور در حوزه های مختلف باید تعیین شود.

معاون سازمان بررسی کل کشور ادامه داد: اولویت های پژوهشی باید به قدری زنده و پویا باشد که نظام پژوهش در کشور نیازی به اعتبارات نداشته و محلی برای تامین درآمد دولت باشد.

وی تاکید کرد: پژوهشگر حقوق بگیر دولت، استعداد و خلاقیت لازم را ندارد.

تقی نژاد با تاکید بر اهمیت پژوهشگاه ها در حل مسائل کشور گفت: تداخل و تزاحم در کار پژوهشگاه ها و نهادهای دیگر داریم که با زدودن آنها می توانیم به توانایی های پژوهشگاه ها عینیت بخشیم.

وی یکی از موارد تداخل و تزاحم را هم وزن دانستن نهادهای دیگر با ایرانداک در ثبت پایان نامه ها و رساله ها دانست و افزود: با حذف یک کلمه از آیین نامه پیشگیری از تقلب و تخلف، ایرانداک تنها مرجع رسمی ثبت پایان نامه ها شد و به این شکل میزان تقلب و تخلف در پایان نامه و مقاله ها کاهش می یاید. میزان تداخل و تزاحم در آیین نامه ها بیشتر است و باید با کمک یکدیگر این موارد را حل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته