دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهره‌گیری از اساتید توانمند در تولید محتوای آموزشی درسی رایگان با عنوان سامانه کاتب

بهره‌گیری از اساتید توانمند در تولید محتوای آموزشی درسی رایگان با عنوان سامانه کاتب
معاون مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از بهره‌گیری اساتید توانمند در تولید محتوای آموزشی درسی رایگان با عنوان سامانه کاتب خبر داد.
کد خبر : 854022

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی واحد تهران غرب با حضور نریمانی راد، رئیس واحد تهران غرب، در سالن اجتماعات پروین اعتصامی واحد تهران غرب برگزار شد. 

نریمانی راد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تاکید بر اهتمام ورزیدن جهت ارتقای علمی محتوای دروس و استفاده از اساتید خبره در زمینه های علمی و مهارتی گفت: مسئله بهبود حقوق دریافتی اساتید نیز بایستی در برنامه کارها قرار گیرد تا این عزیزان با دلگرمی بیشتری اهداف آموزشی دانشگاه را جامه عمل بپوشانند. 

در ادامه جلسه اسدپور، معاون مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و پیگیری امور سامانه کاتب، به تشریح سامانه کاتب پرداخت.

وی در این زمینه گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و بهره گیری از اساتید توانمند و مطرح در عرصه علمی سامانه تولید و نشر محتوای آموزشی درسی رایگان با عنوان سامانه کاتب( کلاس استاندارد برنامه ریزی درسی) به همت معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد. 

اسد پور، در ادامه با اشاره به قابلیت درآمد زایی این سامانه برای اساتید هیات علمی که در تولید محتوای علمی مهارتی سامانه مساعدت می نمایند افزود: در برنامه ریزی های انجام شده در کنار دروس نظری که در راستای عدالت آموزشی به صورت هیچ محدودیتی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت، دروس مهارتی و صنعتی هم در اولویت هستند که در نتیجه هم محتوای آموزشی غنی تری خواهیم داشت و هم نیازهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای یادگیری فنون مهارتی و کاربردی مرتفع خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد تولید محتوا در سه عنوان نظری و سه عنوان عملی به واحدهای سراسر گفت: خوشبختانه این موضوع با استقبال اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مواجه شد و بطوریکه برای تولید محتوای 350 عنوان اعلام آمادگی شد و در ادامه کمیته اجرایی سامانه کاتب اقدام به تعیین اولویتها و تنظیم سرفصلها با توجه به عناوین اعلام شده نمود.

در ادامه  مهری مدیر فرآیندها و سامانه ها در خصوص نکات فنی، روند تولید محتوا و سامانه نهایی کاتب توضیحاتی را ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته