دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 10:58

توافق ترکیه و آمریکا برای مداخله در حلب سوریه

معاون وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر اعلام خبر توافق این کشور با ترکیه برای مداخله در سوریه تأکید کرد که این توافق در قالب افزایش حمایت از معارضان میانه‌رو خواهد بود.
کد خبر : 85402

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، در حالی که مسکو اعلام کرد که انجام عملیات مشترک نظامی نیروهای روس و آمریکایی در سوریه مطرح نیست، واشنگتن از توافق با ترکیه برای مداخله هر چه بیشتر در سوریه خبر داد.


به گزارش روزنامه الوطن سوریه، واشنگتن اعلام کرد که قصد دارد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در شهر حلب و پاکسازی آن با ترکیه همکاری کند و این همکاری در قالب افزایش حمایت از گروه‌های معارض میانه‌رو صورت خواهد گرفت.


آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که واشنگتن درباره همکاری برای پاکسازی مناطق حد فاصل شهر منبج و مارع در حومه شمالی حلب و بازپس‌گیری کامل این شهر از دست عناصر داعش با ترکیه به توافق رسیده است.


وی همچنین ادعا کرد که روزهای آتی شاهد حملات بیشتری علیه عناصر داعش در حلب خواهیم بود.


بلینکن درباره آتش‌بس در سوریه نیز اعلام کرد که توافق با وجود شکنندگی هنوز جریان دارد و مسکو و واشنگتن به محض از سرگیری درگیری در این شهر برای توقف آن وارد عمل خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته