دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

ابلاغ بسته کاری فعالیت منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای به واحدهای دانشگاهی

ابلاغ بسته کاری فعالیت منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای به واحدهای دانشگاهی
محمدجواد فرهنگ عنوان کرد: در راستای اجرایی‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، بسته کاری فعالیت منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای به واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است.
کد خبر : 853974

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ مشاور رئیس و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار اظهار كرد: حراست دانشگاه با توجه به سياست خود حراست و صيانت از سرمايه‌های معنوی و مادی دانشگاه را برعهده دارد كه اين سرمايه‌ها شامل سرمايه‌های انساني، تجهيزات، اسناد و مدارک می‌شود.

فرهنگ افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار سرمایه انسانی وجود دارد که ۲۲ هزار عضو هیئت علمی، ۳۳ هزار استاد حق‌التدریس، ۲۹ هزار کارمند و بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو را شامل می‌شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بیان كرد: در مدت زمان دوران كرونا تمامی دوره‌های آموزشی دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد و این در حالی بود كه در زمان حضوری شدن دانشگاه‌ها ۷۵ درصد دانشجویان زیست‌بوم دانشگاه را تجربه نکردند.

وی توضیح داد: اوایل سال ۱۴۰۱ موضوع فرهنگی دانشگاه مطرح و مورد توجه بسیار قرار گرفت که اردیبهشت ۱۴۰۱ از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی با تأكید بر محور استاد، مدیریت، خانواده و محیط‌های رفاقتی و جامعه صادر شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح طرح ملی اعتلا بیان كرد: در راستای اجرایی‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، بسته کاری فعالیت منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و در راستای حداکثر انطباق فکری و روشی با راه‌کنشها، اقدامات کلان بسته کاری، دستور و رهنمود دکتر طهرانچی طرح ملی اعتلا با تأكید بر تعالی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، استادان، كارمندان در راستای شبكه‌سازی اجتماعی، بصیرت‌افزایی و توانمندسازی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

گسترش فضای انقلابی، ارتقای علمی و حفظ کیان دانشگاه سه مأموریت محوری

همچنین آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی با حضور محمدجواد فرهنگ مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام احمد ربانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان‌شمالی و برخی دیگر از مسئولان برگزار و علي اوسط نامور به‌عنوان سرپرست اداره‌کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی معرفی و از تلاش‌های جواد محجوب قدردانی شد.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه تربیت نیروی متخصص و متعهد کشور است.

فرهنگ افزود: دانشگاه موظف است برای تحقق این هدف سرمایه‌های انسانی این کشور را با آموزش کیفی و پژوهش مسئله‌محور در فردی متخصص متناسب با نیاز جامعه تربیت کند تا در رشد و تولید کشور مؤثر باشند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: نیروی متخصص تربیت شده باید فردی متعهد به باورها، هویت ملی، ارزش‌های مذهبی جامعه و خدمتگزار مردم باشد، براین اساس لازم است در دانشگاه تعلیم و تربیت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا دانشجویان در دو بُعد تخصص و تعهد تربیت شوند.

وی با بیان اینکه امروزه دانش‌آموخته دانشگاه را باید کارآفرین وارد جامعه کنیم، افزود: سیاست دانشگاه این است که متناسب با نیاز جامعه نیرو‌های جوان را آموزش دهد تا به محض فارغ‌التحصیل شدن وارد عرصه تولید و اشتغال شود.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این هدف طراحی شده و دانشجویان پویشی همزمان با تحصیل، اشتغال متناسب با رشته تحصیلی خود را دارند.

فرهنگ با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه مأموریت محوری را به دانشگاه آزاد اسلامی محول کرده است، افزود: گسترش فضای انقلابی، ارتقای علمی و حفظ کیان دانشگاه سه مأموریت مهم و محوری است که به دانشگاه آزاد اسلامی محول شده است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در کنار مسائل آموزشی باید به تحقیق و پژوهش به صورت جدی توجه شود. دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری باید محقق، پژوهشگر و کارآفرین باشند و با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای حل مسائل و چالش‌های منطقه‌ای خود وارد عمل شوند.

فرهنگ ضمن تشریح تعریف امنیت از دو بُعد عینی و ذهنی گفت: برخی مواقع آرامش افراد را تهدید عینی (قابل مشاهده) به مخاطره می‌اندازند، اما برخی مواقع مسائل ذهنی، امنیت فرد و جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و امروزه جنگ رسانه‌ای با استفاده از ابزار فضای مجازی دنبال ناامنی در ذهن جامعه است.

وی بیان کرد: حراست مشاور، امین و چشم بینای مدیر است و در تمامی امور باید تقوا و اخلاق انسانی را مدنظر قرار دهد و قضاوت‌هایش براساس شنیده‌ها و تصمیمات عجولانه نباشد، بلکه با تحقیق و تفحص کامل در راستای اصلاح و جلوگیری از فساد و ارتقای و رشد مجموعه دانشگاهی گام بردارد.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از وظایف مهم حراست آن است که موانع را از جلوی پای مدیریت مجموعه، استادان، کارکنان و دانشجویان بردارد تا دانشگاه بتواند در مدار اهداف عالی خود حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی هم تشریح کرد: نگاه مسئولان حراست باید صیانتی باشد که با رفتاری خوش، سعه صدر می‌توانند آرامش و امنیت لازم را در مجموعه برقرار سازند و حراست در کنار تمامی وظایف خطیر خود باید اعتماد را بین همکاران به وجود آورد تا جوی آرام در مجموعه حاکم باشد.

غلامرضا کاظمی با تأکید بر تعامل دوسویه حراست با مسئولان دانشگاه افزود: همکاری و تعامل دوسویه و صمیمانه مسئولیان حراست با سایر افراد مجموعه از جمله کارکنان، استادان و دانشجویان در راستای تحقق اهداف سازمانی و تلاش در راستای تبیین جایگاه حراست می‌تواند بسیار مهم و تأثیرگذار باشد و باید به این نقش مهم توجه ویژه شود.

وی افزود: مجموعه حراست مجموعه مچگیری نیست، بلکه باید مجموعه دستگیری بوده و در کنار مدیریت دانشگاه در مسیر ارتقا و توسعه مجموعه دانشگاهی مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی بیان کرد: تمام کارکنان حوزه حراست تعهد و تخصص کاری دارند و قدردان تلاش آنان هستیم که حراست با ارائه برنامه‌های پیشگیرانه و رفع موانع پیشرفت می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته