دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1402 - 14:02

دهقان: اقدامات حقوقی برای استرداد منافقین به ایران در جریان است

دهقان: اقدامات حقوقی برای استرداد منافقین به ایران در جریان است
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شده‌اند، صورت گرفته است؛ اما متولی اصلی وزارت اطلاعات است.
کد خبر : 853966

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز در حاشیه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص استرداد منافقین، گفت: اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شده‌اند، صورت گرفته است، اما متولی این کار طبیعتاً وزارت اطلاعات است که این کار را پی‌گیری می‌کند.

وی افزود: ما باید برای آن‌هایی که علیه افراد یا اموال کشور در داخل کشور مرتکب جنایت شدند، حکم صادر کنیم و احکام آن‌ها را به اجرا در آوریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: باید تقاضای شناسایی افراد را در خارج از کشور داشته باشیم و این کار از طریق دولت پی‌گیری شده است، اما متولی اصلی آن قوه قضائیه است، زیرا دادستان حکم علیه آن‌ها صادر کند.

دهقان با اشاره همکاری به وزارت خارجه گفت: برای شناسایی و اجرای آن احکام ما با وزارت خارجه اقدام خواهیم داشت.

وی گفت: در این ۴۰ سال باید این کار انجام می‌شد و متأسفانه غفلت صورت گرفته است. منافقین در کشور مرتکب جنایت شدند و ۱۷ هزار نفر آدم را کشتند لذا لازم است علیه آن‌ها حکم صادرش شده و افراد آن‌ها شناسایی و حکمشان اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته