دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیر از ابوالفضل‌ بهرام‌پور و حسن روح‌الامین در «رویداد ملی نهضت»

تقدیر از ابوالفضل‌ بهرام‌پور و حسن روح‌الامین در «رویداد ملی نهضت»
فعالان بخش تبلیغ و تبیین اسلام ناب و پیشکسوتان تبلیغ در «رویداد ملی نهضت» تقدیر شدند.
کد خبر : 853897

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفیسه اسماعیلی- رویداد ملی نهضت، در آستانه یکم تیرماه سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در سالن سوره حوزه هنری با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و خانواده شهدا برگزار شد.

تقدیر از ابوالفضل‌ بهرام‌پور و حجت‌الاسلام سرلک در «رویداد ملی نهضت»

نظر امام راحل این بود اداره‌ای به وجود بیاید که مسئله تبلیغات را سازماندهی کند

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم که با اجرای راحله امینیان آغاز شد، روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: وقتی جهاد تبیین به عنوان یک واجب عقلی و شرعی بر دوش همه قرار گرفته، گرد هم آمدن و هم اندیشی کردن و معرفی کسانی که قدم موثری در این جهاد مهم برمی‌دارند، خود این اتفاق هم جهاد دیگری است.

وی بیان داشت: امروز به بهانه تاسیس این سازمان که حضرت امام(ره) زمانی که جرقه‌های اول انقلاب در ذهنشان شکل گرفته بود و آن را به نام «اداره تبلیغات اسلامی» نام نهادند، دور هم جمع شدیم؛ از همان ابتدا نظرشان این بود که باید اداره‌ای به وجود بیاید که مسئله تبلیغات را سازماندهی کند.

بخش تقدیر از چهره‌های مختلف نیز پس از این سخنرانی آغاز شد.

در بخش اول از فعالان بخش تبلیغ و تبیین اسلام ناب و پیشکسوتان تبلیغ تقدیر شد.

تقدیر از ابوالفضل‌ بهرام‌پور و حجت‌الاسلام سرلک در «رویداد ملی نهضت»

تقدیر از بهرام‌پور، حجت‌الاسلام سرلک و احمد حاجی شریف

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، حجت‌الاسلام حریزاوی، اعضای خانواده شهید روح‌الله عجمیان و پدر شهید آرمان علی وردی، افرادی بودند که جوایز و لوح‌های تقدیر را به برگزیدگان اهدا کردند.

حجت‌الاسلام حسین رنجبر، منصوره کوشکی، حجت‌الاسلام علی سرلک، در بخش تبلیغ و تبیین و در بخش پیشکسوتان نیز احمد حاجی شریف، قاری برجسته قرآن، به پاس یک عمر فعالیت قرآنی و ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقدیر از محمدحسین نیرومند، حسن روح‌الامین، نایب رئیس مجلس و مدیر شبکه چهار سیما

این گزارش اضافه می‌کند، بخش دوم تقدیر از اهالی هنر بود. در این بخش هنرمندان زیر تقدیر شدند؛

مریم شعبانی کارگردان تئاتر فاطمه (س)
حسن روح الامین هنرمند نقاش
محمدحسین نیرومند کاریکاتوریست
حسین حقیقی خواننده
محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده و فعال رسانه‌ای
سرباز روح الله رضوی از کشمیر برای فعالیت رسانه‌ای
حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار به خاطر برنامه شیوه
علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست فعالان عرصه تبلیغ برای دیدار با رهبر انقلاب

در ادامه حجت‌الاسلام رنجبر از مبلغان تجلیل شده در این مراسم گفت: مسئولان باید توجه ویژه‌تری به تبلیغ و مبلغان داشته باشند. نیاز است جریان تبلیغ کمک و حمایت شود.

رنجبر ادامه داد: از آقای قمی تقاضا می‌کنم دیداری را با رهبر معظم انقلاب برای ما فعالان عرصه تبلیغ هماهنگ‌ کنند.

حجت الاسلام قمی: باید به سمت مردمی کردن و سمت تبلیغ برویم

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سخنران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: به زعم من سنت حسنه‌ای است که هر سال اول تیر از عده‌ای تقدیر شود. روز تبلیغ اولا در دستگاه تبلیغی ما را یاد شهید حقانی می‌اندازد. اولین مبلغ شهدا، شهدای تبلیغ و خانواده آنها بودند که همچنان مثل کوه ایستادند و روشنی دل ما هستند. اما امروز از کسانی تقدیر می‌شود که به طرقی در کار تبلیغ و تبیین اسلام ناب فعالیت‌هایی داشتند، البته که نمی‌توان از همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه خادم تبلیغ اسلام بودن مدل‌های مختلف دارد و حق بود که اکثر عزیزان که خیلی از آنها اساتید ما هستند دقایقی هم سخنرانی کنند‌، افزود: یکی از دغدغه‌های ما در یکم تیرماه نشر خوبی‌هاست. تا سال گذشته از عزیزی تقدیر کردیم که تعداد زیادی خانه ساخته بود و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می‌داد. این کار خوبی است و نشر خوبی خود یک کار تبلیغی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرموده پیامبر رحمت خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید کسی که خوبی را نشر دهد، مثل کسی است که همان کار خوب را انجام داده است. امام علی(ع) می‌فرماید هر وقت خوبی کردی آن را بپوشان، ولی اگر خوبی دیدی آن را نشر بده. این مرام باید در دل همه ما باشد.

وی تصریح کرد: ما از پیامبر(ص) آموختیم فریب‌کار کسی است که خوبی را می‌پوشاند و بدی را نشر نمی‌دهد. کاری که خیلی رسانه‌ها در این مدت انجام دادند، مثل ایران اینترنشنال.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: ما باید به سمت مردمی کردن و سمت تبلیغ برویم، البته این کار اختصاصی روحانیون نیست. همه مردم باید این کار را انجام دهند، این دغدغه‌ای بود که امام خمینی در ابتدای تاسیس این سازمان داشت. سر رشته تبلیغ اسلام در دست روحانیون و اندیشمندان است و باید کاری کنیم که مردم کار نشر خوبی‌ها را خود انجام دهند، ما در این زمینه خادم مردم هستیم.

تقدیر از ابوالفضل‌ بهرام‌پور و حسن روح‌الامین در «رویداد ملی نهضت»

در ادامه مراسم، گروه سرود دخترانه «احسان» برای بار دوم رو سن رفتند و به اجرای برنامه پرداختند.

در این مراسم، از برگزیدگان نشر خوبی‌ها تقدیر شد. ریحانه سادات آل رسول، نخستین برگزیده بود. پزشک دهه هفتادی که مهریه خود را خیلی خاص تعیین کرد. مهریه این دکتر جوان دو روز در ماه ویزیت رایگان، تخصیص ده درصد از درآمد ماهانه به درمان بیماران، کمک هزینه تحصیل بیست کودک نیازمند و آزادسازی بیست زندانی جرایم مالی غیرعمد بود.

آل رسول در صحبت‌هایی گفت: ما انتظار نداشتیم این اتفاق رسانه‌ای شود، ولی حالا این ماجرا رخ داده و امیدوارم که دعای خیر مردم همراه ما باشد.

نفر دیگر در این بخش، مصطفی جاوید، پاکبان از شهر مشهد است که در جریان زلزله، مقدار قابل توجهی طلا، پول و دلار پیدا کردند و این مبلغ را به صاحب کیف برگرداند‌.

حجت‌الاسلام علیرضا سرخوش به عنوان مبلغ فعال در این مراسم، تقدیر شد. غلامرضا رحیمی، مالک و صاحب خانه ک به ازای هر فرزند در فروش خانه صد میلیون و در رهن ۱۰ میلیون تومان تخفیف می‌دهد.

نفر پنجم، آرمیتا رضایی نژاد بانوی دهه هشتادی در برابر دبیر کل آژانس انرژی اتمی سخنرانی خوبی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته