دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 10:22
در گفت‌وگو با آنا

سرمربی تیم ملی فوتسال: 200 بازیکن در سطح کشور انتخاب می‌کنیم/ مسابقات لیگ باید در تیرماه شروع شود

محمد ناظم الشریعه گفت: اگر تاریخ شروع لیگ به زمان دیگری موکول شود، ما برای آماده‌سازی جهت شرکت در جام جهانی به مشکل برمی‌خوریم و مسئولان فدراسیون باید به برنامه کادر فنی تیم ملی توجه کنند.
کد خبر : 85380

محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد زمان آغاز اردوهای تیم ملی فوتسال گفت: «طبق برنامه‌ای که به فدراسیون دادیم قرار بود که از چند روز پیش اردوهای خودمان را آغاز کنیم اما به دلیل نامناسب بودن مکان، اردو لغو شد. فعلا منتظر هستیم تا مکان مناسب برای برپایی اردو تعیین شود و به احتمال زیاد تا دو سه روز دیگر اردوهای آمادگی خودمان را آغاز می‌کنیم.»


وی در رابطه با تقدیر معاون اول رئیس جمهور از تیم ملی فوتسال افزود: «انتظارات مردم از فوتسال زیاد است و تیم ملی برای اینکه بتواند پاسخ انتظارات را بدهد باید از امکانات و شرایط خوبی بهره‌مند باشد. در دیداری که با وزیر ورزش و معاون اول رئیس جمهوری داشتیم به آنها گفتیم که چند ماه بعد مسابقات جام جهانی را پیش رو داریم و برای موفقیت در این رقابت‌ها باید مسئولان امکانات لازم را برای تیم ملی فوتسال مهیا کنند.»


سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد برنامه‌های کادر فنی تیم ملی برای کشف استعداد‌های فوتسال در کل کشور بیان کرد: «از زمانی که هدایت تیم ملی فوتسال را بر عهده گرفتم به مسئولان فدراسیون اطلاع دادم که برنامه کامل و بزرگی را برای کشف استعدادهای فوتسال درنظر دارم. طبق برنامه، ایران را به 10 منطقه تقسیم کردیم و هر سه استان را در یک منطقه جا دادیم. برای تمام مناطق مربیان استعدادیاب قرار دادیم تا 15 بازیکن را در هر منطقه انتخاب کنیم. تاکنون تست‌گیری از 9 منطقه به اتمام رسید و فقط منطقه اصفهان باقی مانده‌ است.»


وی افزود: «در پایان این برنامه حدود 200 بازیکن فوتسال در کل کشور انتخاب می‌شوند که در یک تورنمنتی که با حضور 10 تیم که در واقع تیم‌های 10 منطقه هستند شرکت می‌کنند. از بین این تیم‌ها و بازیکنان، 40 بازیکن به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند و 20 بازیکن در قالب تیم ملی جوانان و 20 بازیکن هم در قالب تیم ملی امید کارشان را شروع می کنند.»


ناظم الشریعه در مورد شروع لیگ فوتسال و تداخل این مسابقات با اردوهای تیم ملی اظهار داشت: «در برنامه ای که به فدراسیون دادیم، تیرماه را برای شروع لیگ انتخاب کردیم و این برنامه در اختیار هیات رئیسه فدراسیون قرار گرفت و هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است. اگر تاریخ شروع لیگ به زمان دیگری موکول شود، ما برای آماده‌سازی جهت شرکت در جام جهانی به مشکل برمی‌خوریم و مسئولان فدراسیون باید به برنامه کادر فنی تیم ملی توجه کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته