دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 10:20

اصلاحات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تصویب شد

نمایندگان مجلس پس از بحث و بررسی درباره طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.
کد خبر : 85373

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در ماده واحده این طرح آمده است: 1- بند الف ماده 1 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 10/ 6/ 1392 به شرح زیر اصلاح می‌شود:


الف- سابقه تحصیلی: نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی است که امتحانات آنها مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.


2- بند ت ماده 3 قانون (وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش) به شرح زیر اصلاح می‌شود:


ت- اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تأثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امکانات سراسری، ‌نهایی و استاندارد) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش.


تبصره- این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا است.


وکلای ملت با 143 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر با ماده واحده این طرح موافقت کردند.


همچنین نمایندگان در ادامه با 128 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر با پیشنهاد قاسم جعفری به عنوان یک بند الحاقی با ماده واحده این تبصره موافقت کردند.


بر اساس این مصوبه تأثیر معدل برای سال 95 باید مثبت باشد و برای سال‌های بعد بر اساس شرایط و بررسی کارشناسانه تصمیم‌گیری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته