دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 11:25

مصباحی‌مقدم: گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم باید در دستور کار مجلس قرار گیرد/ لاریجانی: ما به سوگندمان عمل می‌کنیم و تخلفی نکرده‌ایم

مصباحی‌مقدم به آنچه تأخیر هیأت رئیسه در دستور کار قرار دادن گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، خواند اعتراض کرد.
کد خبر : 85367

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به مواد 18 و 184 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: پانزدهم این ماه گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه چاپ شده است و بر اساس ماده 184 آیین‌نامه داخلی مجلس باید رسیدگی به لایحه برنامه در دستور کار قرار می‌گرفت.


وی افزود: از زمان چاپ گزارش کمیسیون، نمایندگان پنج روز فرصت داشتند نظرات‌شان را بدهند، انتظار 10 روزه برای پیشنهادهای نمایندگان زائد است. این 10 روز فرصت مناسبی برای بررسی برنامه بود، هیأت رئیسه متأسفانه پس از گذشت 10 روز هنوز گزارش کمیسیون تلفیق برنامه را در دستور قرار نداده است.


نماینده مردم تهران در مجلس نهم تأکید کرد: در شرایطی که دولت تقاضای استرداد برنامه را نکرده است و همچنین نمایندگان تقاضای مسکوت ماندن آن را مطرح نکرده‌اند، هیأت رئیسه برنامه را در دستور کار قرار نمی‌دهد.


مصباحی‌مقدم ادامه داد: کمیسیون تلفیق برنامه را بررسی کرد و هر روز جلسات هشت ساعته داشت. نمایندگان دولت در این جلسات حضور داشتند و از برنامه دفاع می‌کردند. دولت اگر نمی‌خواست می‌توانست برنامه را در این فرصت پس بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد. کلیات برنامه تصویب شد و جزئیات آن نیز بررسی شد؛ از این رو باید پس از چاپ گزارش کمیسیون تلفیق برنامه، هیأت رئیسه آن را در دستور کار قرار می‌داد.


علی لاریجانی در پاسخ به تذکر مصباحی‌مقدم اظهار کرد: ما می‌توانیم برنامه را در دستور کار قرار دهیم، من برای شما پیش از این هم به طور مفصل توضیح دادم، به محض اینکه برنامه در دستور کار مجلس قرار گیرد دیگر نمی‌توان دستوری را بررسی کرد.


وی افزود: اکنون نظر شورای نگهبان درباره بودجه سال 95 به مجلس ارجاع شده است و بندهای ناتمام لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیز در دستور کار قرار دارد، مشکل نبود وقت است.


رئیس مجلس تصریح کرد: ما به شما گفتیم که اگر 5 اردیبهشت گزارش برنامه را بدهید می‌توانیم آن را در دستور کار قرار دهیم ولی شما 15 اردیبهشت گزارش کمیسیون را چاپ کردید این چند موضوع در هیأت رئیسه بحث شد و این تصمیم گرفته شد که آنچه نیمه تمام است تمام شود.


وی تأکید کرد: همچنین آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر کرده است و به خاطر اینکه ما بندها را به صورت یک‌جا می‌خوانیم نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادهای خود را در مورد لوایحی مانند قانون برنامه مطرح کنند. ما به سوگندمان عمل می‌کنیم و تخلفی نکرده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته