دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات الکترونیک متصل شدند

بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات الکترونیک متصل شدند
مدیرکل آمار وزارت علوم گفت: دولت سیزدهم در راستای صدور مجوز‌های کسب و کار، گام‌هایی اساسی برداشت تا خدمات دانشگاهی الکترونیک شود، امروز بیش از ۴۰ دانشگاه به این پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل هستند.
کد خبر : 853442

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد هادی زاهدی مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم اظهار کرد: روزی که تصمیم به برگزاری این همایش گرفتیم، انتظار چنین استقبال گسترده‌ای را نداشتیم. استقبال به حدی بود که دیروز به دلیل تکمیل ظرفیت، سایت همایش را بستیم.

وی افزود: در این همایش از همه شرکت‌کنندگان خواسته شد که تجارب خود در زمینه فناوری اطلاعات در اختیار ما قرار دهند. دولت سیزدهم در راستای صدور مجوز‌های کسب و کار، گام‌هایی اساسی برداشت تا خدمات دانشگاهی الکترونیک شود.

زاهدی با بیان این که اتصال پنجره ملی خدمات هوشمند یکی دیگر از وظایف دولت بود، گفت: همچنین همه خدمات در حوزه ستادی الکترونیکی شد. تکلیف دیگر اتصال دانشگاه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بود. دانشگاه‌ها موظف بودند که خودشان عضو پنجره خدمات هوشمند شوند. امروز قصد داریم از دانشگاه‌های پیشگام تقدیر کنیم. امروز بیش از ۴۰ دانشگاه به این پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل هستند.

مدیرکل آمار وزارت علوم با اشاره به این که هدف ما این است که به تضمین ارائه خدمات الکترونیکی برسیم، یادآور شد: هدف نهایی ما رسیدن به دانشگاه هوشمند است. اتصال به پنجره خدمات واحد به هوشمند شدن دانشگاه‌ها می‌انجامد. یکی دیگر از وظایف، اجرای قانون سال گذشته مجلس در زمینه مدیریت داده و اطلاعات ملی است. به نظر من، این قانون هوشمندانه‌ترین قانون در زمینه مدیریت داده در کشور بوده است. بر این اساس، هر گونه صدور مدرک رسمی از سوی وزارت علوم خواهد بود.

وی بیان کرد: پروژه کلان ملی کدینگ داده را در دست داریم که امیدوار هستیم به زودی به ثمر برسد.

تشکیل کمیته توسعه فناوری اطلاعات از دیگر خدمات بود. بر اساس برنامه این کمیته، دانشگاه‌ها مکلف شدند طرح سه ساله فناوری اطلاعت خود را ارائه دهند و همه دانشگاه‌ها فقط باید با شرکت‌هایی قرارداد ببندند که توسط دبیرخانه این کمیته ممیزی شده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته