دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با آنا پاسخ داد؛

ماجرای عرضه خودرو در بورس به کجا می‌‌رسد؟

ماجرای عرضه خودرو در بورس به کجا می‌‌رسد؟
نعمت‌بخش گفت: معاون اول رئیس جمهور باید به مسئله عرضه خودرو در بورس ورود کرده و مردم را از سرگردانی برای خرید خودرو آن هم با قیمت عادلانه در بیاورد.
کد خبر : 853372

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: اکنون خودرو در بورس عرضه می‌شود؛ اما فروش آن از نظر شورای رقابت تخلف است.

وی افزود: سازمان بورس به استناد قانون، خودرو را در بازار سرمایه عرضه می‌کند که این اقدام از نظر مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بورس مطابق قانون است؛ زیرا طبق قانون کالایی که در بازار سرمایه عرضه می‌شود، مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو ادامه داد: در چنین شرایطی شورای رقابت، فروش خودرو در بورس را اقدامی غیرقانونی و متخلفانه اعلام کرده و عرضه خودرو‌های سواری را مشمول قانون قیمت‌گذاری یکپارچه می‌داند.

** اختلاف نظر میان سازمان بورس و شورای رقابت قابل حل است

نعمت‌بخش با تأکید براینکه در بحث عرضه خودرو نمی‌توانیم شاهد این مسئله باشیم که عرضه خودرو از سوی سازمانی قانونی و از سوی دستگاهی غیرقانونی اعلام شود، تصریح کرد: در شرایطی که شاهد بروز این اختلاف نظر میان سازمان بورس و شورای رقابت هستیم، وزارت صمت سکوت اختیار کرده است.

این کارشناس حوزه خودور خاطرنشان کرد: اقدام شورای رقابت در راستای فروش خودرو در بورس، اقدامی فراقانونی است و رئیس این شورا توسط رئیس قوه مجریه تعیین می‌شود؛ بنابراین لازم است که معاون اول به این عرصه ورود کرده و درباره اختلاف نظر میان بورس و شورای رقابت اعلام نظر کند.

** خودرو با قیمت اعلامی از سوی شورای رقابت به فروش می‌رسد؟

وی با تأکید بر ضرورت ورود معاون اول رئیس جمهوری به مسئله اختلاف نظر میان شورای رقابت و سازمان بورس درباره عرضه و قیمت خودرو به منظور کاهش سرگردانی مردم اظهارکرد: بدون تردید، خودرو با قیمت اعلامی از سوی شورای رقابت به فروش نمی‌رسد؛ زیرا فروش با این نرخ برای خودروسازان سود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته