دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 09:26

حجت‌الاسلام میردامادی: با بکارگیری استعداد جوانان به سوی هویت خویشتن برگردیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد استان اصفهان گفت: «امروز ما نیز به جای دل بستن به این کشور و آن کشور، باید با بکارگیری استعداد جوانان خود به سوی هویت خویشتن برگردیم و با استفاده از ذخایر و منابع کشورمان و تکیه بر استعدادهای ناب ایرانی، آینده کشور را به بهترین شکل رقم بزنیم.»
کد خبر : 85337

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در نشست معاونان، مدیران و رؤسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با توجه به بیاناتی از حضرت علی (ع) گفت: «بدون تردید مرگ، بهتر از زندگی توأم با ذلت است. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های سیاسی و اخلاقی در محیط‌های دانشگاهی آن است که به دانشجویان تفهیم شود که اسلام دین عزت است و هیچ‌کس نباید برای رسیدن به منافع دنیوی، زیر بار ذلت برود، حتی در امور واجب الهی.»


وی افزود: «زندگی کردن در سختی و قناعت به مراتب شایسته‌تر از آن است که دست نیاز به سوی کسی دراز کنیم. به عبارتی می‌توان این سخنان را‌‌ همان اقتصاد مقاومتی دانست که از دغدغه‌های مقام عظمای ولایت است. ژاپنی‌ها پس از جنگ جهانی دوم رو به نابودی رفتند ولی به این نتیجه رسیدند که با تفکر و عزت نفس، برای استقلال تلاش کنند و امروزه یک کشور با وضعیت اقتصادی بسیار خوب و تکنولوژی بر‌تر در رده‌بندی جهانی قرار دارند.»


رئیس واحد دهاقان نیز با توجه به وظایف دفا‌تر نهاد در دانشگاه‌ها گفت: «دفا‌تر نهاد به عنوان متولیان اصلی فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور وظیفه اجرای رهنمود‌ها، دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری را بر عهده دارند. نقش این دفا‌تر در پیوند هر چه عمیق‌تر حوزه و دانشگاه بسیار خطیر و تأثیرگذار است.»


دکتر احمدرضا یلمه‌ها افزود: «محورهای اصلی سیاست‌های فرهنگی نهاد‌ها در دانشگاه‌های کشور در سه رویکرد تربیتی، معنوی و فکری خلاصه می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که دفا‌تر نهاد، مجموعه‌ خدمتگزاری هستند که نقش کلیدی در تقویت ارزش‌های دینی، اعتقادی، بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و خودباوری را در قشر دانشجویان و استادان که یکی از موثر‌ترین اقشار اجتماع هستند، بر عهده دارند.»


یلمه‌ها با ذکر خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین و جامع‌ترین دانشگاه حضوری جهان تصریح کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دیگر مراکز علمی، پیشرو‌ترین دانشگاه در زمینه تولید علم و دانش و عرصه‌های مختلف در پاسخ‌گویی به نیاز روز جامعه است. دانشگاهی که جزء دویست دانشگاه بر‌تر جهان است، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام و عمل به فرامین مقام معظم رهبری، همیشه پیشگام بوده و هست. دانشگاهی که در سالیان اخیر با دغدغه‌های همیشگی دکتر میرزاده و گرایش ویژه‌ به رویکرد دانش‌بنیان و تکیه بر متنوع‌سازی درآمدهای دانشگاهی، مصداق عینی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته