دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی‌اکبری:

۱۵ هزار هیئت علمی وابسته و دانشجوی دکتری برای تدریس جذب می‌شوند

۱۵ هزار هیئت علمی وابسته و دانشجوی دکتری برای تدریس جذب می‌شوند
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونان آموزشی با شناسایی نیاز‌های واقعی از ترم آینده به فکر حذف نیروی حق‌التدریس و جذب هیئت علمی وابسته و دانشجویان دکتری باشند.
کد خبر : 853330

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست اجرایی‌سازی موضوع تدریس دانشجویان دوره دکتری  در قالب دوره ویژه دستیاران آموزشی گفت: درصد قابل‌توجهی از اعضای حق‌التدریس مدعو کارآمدی لازم را ندارند و در زمینه کم‌کاری آن‌ها گزارش‌هایی هم ارائه شده است. 

وی افزود: برخی اعضای حق‌التدریس مدعو در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند یا بازدهی مناسب ندارند، درصورتی‌که دانشجو شهریه پرداخت می‌کند، اما بعضی استادان رسالت خود را که همان آموزش است به‌درستی انجام نمی‌دهند و این موضوع مشکل اول و جدی دانشگاه است. 

علی‌اکبری تصریح کرد: دانشجویان دکتری معمولاً در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دوره آموزشی می‌بینند و ازآنجایی‌که بخشی از پروژه دانشگاه آزاد تربیت حرفه‌ای نیروی تدریس و چگونگی ارائه و آموزش است، اجرایی سازی آن را در اولویت کارمان قرار می‌دهیم. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای تدریس دانشجویان دکتری زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند و این موضوع در درازمدت به نفع دانشگاه و دانشجوست تا در حوزه پژوهشی و آموزشی خوب بدرخشند.

علی‌اکبری بیان کرد: عزم خود را جذب کرده‌ایم تا درترم آینده دیگر نیرویی به اسم حق‌التدریس نداشته باشیم و تاکنون حدود ۶ هزار دانشجو جهت تدریس نام‌نویسی کرده‌اند که اگر این رقم به ۱۰ تا ۱۵ هزار برسد دیگر کافی است و به‌عنوان هیئت‌علمی وابسته شناخته می‌شوند. 

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهای ایران‌خودرو عضو هیئت‌علمی هستند، اما وابسته به ارگان خاصی نبوده و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها به‌عنوان هیئت‌علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط دوسویه را تقویت ببخشیم و در این زمینه قرارداد ۳ ساله با حقوق ماهیانه با آن‌ها منعقد می‌شود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فرایند کار دست باشگاه پژوهشگران است و معاونان آموزشی با شناسایی نیازهای واقعی از ترم آینده به فکر حذف نیروی حق‌التدریس و جذب هیئت‌علمی وابسته و دانشجویان دکتری باشند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با مشکل پرداخت حقوق مواجه است، تأکید کرد: به فکر دانشگاه آزاد باشید و نیروهای توانمند را به‌عنوان حق‌التدریس وابسته جذب کنید.

وی بیان کرد: گروه‌ها ورود دانشجویان دکتری را مهیا سازند تا بتوانند ظرفیت خودشان را نشان دهند و درنهایت اگر نتوانستند توانایی‌شان را نشان دهند به قطع همکاری اقدام کنند. 
 
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مصمم هستیم در اول مهرماه نیروی حق‌التدریس نداشته باشیم؛ بنابراین نیروهای باکیفیت دکتری باید جذب شوند؛ چراکه در صنایع غذایی، کامپیوتر، زیست‌شناسی و مهندسی پزشکی مشکل کمبود استاد باکیفیت داریم؛ بنابراین دانشگاه‌ها این موضوع را جدی بگیرند. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته