دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1402 - 14:11

درخواست جمهوری‌خواهان کنگره برای کاهش هزینه‌های موشکی پنتاگون

درخواست جمهوری‌خواهان کنگره برای کاهش هزینه‌های موشکی پنتاگون
گزارش‌ها حاکی از آن است که جمهوری‌خواهان به دیده تردید به طرح بلندپروازانه پنتاگون برای افزایش ذخایر موشکی آمریکا می‌نگرند و آن را ناشی از برآورد غیر واقع‌بینانه‌ از هزینه‌ها می‌دانند.
کد خبر : 853329

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پولیتیکو» با استناد به پیشنویس گزارش کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد که قانونگذاران جمهوریخواه خواستار اعمال ۲.۵ میلیارد دلار کاهش در هزینه‌های موشکی ازجمله تأمین مهمات برای اوکراین شده اند.

سرازیر شدن میلیارد‌ها دلار تسلیحات به اوکراین، برنامه‌ریزان نظامی پنتاگون را وادار به تجدید نظر درباره خرید مهمات برای آماده‌سازی آمریکا برای درگیری احتمالی دیگری کرده است.

در همین راستا، پنتاگون برای نخستین بار از کنگره خواست که به جای آنکه فقط برای سال مالی ۲۰۲۴ برنامه ریزی کند، هزینه پیش خرید تجهیزات نظامی برای چند سال متوالی را لحاظ کند.

در این میان، اعضای جمهوریخواه کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا به دیده تردید به طرح‌های پنتاگون برای تأمین برخی مهمات نگاه می‌کنند و درباره اینکه مبادا وزارت دفاع نتواند برآورد واقع‌بینانه‌ای از هزینه‌ها و ظرفیت تولید داشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته وعده داد که ۳۲۵ میلیون دلار دیگر کمک‌های نظامی در اختیار اوکراین قرار می دهد و به این ترتیب مجموع کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف از ابتدای جنگ تاکنون، به ۴۰ میلیارد دلار رسید.

از طرفی، با توجه به نگاه چین هراسانه قانونگذاران آمریکایی، پیش خرید موشک‌های استاندارد ریتون و موشک‌های هوا به هوای میان‌برد در کنگره آمریکا محبوبیت پیدا کرده است. آنها بر این باورند که ایالات متحده باید به اندازه کافی سلاح تولید کند تا قبل از پایان دهه جاری میلادی، برای درگیری احتمالی با چین بر سر تایوان آماده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته