دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 15:35
وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش متولی ترویج فرهنگ شهادت است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت کلیدی است، گفت: امروز آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون دانش آموز است، رسالت سنگینی را در این عرصه بر عهده دارد.
کد خبر : 8533

به گزارش گروه اجتماعی آنا،‌ علی اصغر فانی امروز در همایش بزرگداشت روز شهدا اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند با اولین قطره‌خونی که از شهید به زمین می‌رسد، خداوند همه گناهان او را می‌بخشد. این موضوع نشان دهنده مقام شهید نزد خداوند است و شهدا آیینه‌ای شفاف، مخلص و خالص برای پروردگار هستند.


وی افزود: به یقین هرکدام از 220 هزار شهید کشور شاخصی برای استقلال، عزت و شرف ملت هستند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تضمینی در مسیر مبارزه با تهاجم فرهنگی است.


وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد:‌ شهدا در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و تداوم راه امام خمینی (ره) نقش موثری داشتند. نقش آموزش و پرورش در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت کلیدی است و امروز آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون دانش آموز است، رسالت سنگینی را در این عرصه بر عهده دارد.


فانی بیان کرد: ترویج فرهنگ شهادت و معرفی روش و خط مشی شهدا می‌تواند در تربیت نسل امروز که آینده سازان کشور هستند، موثر باشد و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و از طریق کتاب‌های درسی می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس ترویج دهیم.


وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم راه بزرگانی همچون شهیدان رجایی، باهنر، همت، بهشتی، مفتح، 5 هزار شهید فرهنگی و 36 هزار دانش آموز شهید را ادامه دهیم و نسل حاضر را به گونه‌ای تربیت کنیم که نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ تکریم شهدا کوشا باشند.


در این مراسم از کارت شناسایی شهید همت و شهدای فرهنگی رونمایی شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اصغر فانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته