دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 15:15
یک متخصص سوختگی در گفت‌وگو با آنا:

انفجار مواد محترقه بیش از سوختگی منجر به «قطع عضو» می‌شود

یک متخصص سوختگی عنوان کرد: انفجار مواد محترقه بیش از سوختگی منجر به «قطع عضو» می‌شود که متاسفانه این حوادث در بین نوجوانان بیشتر رخ می‌دهد.
کد خبر : 8531

دکتر حمید صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه گروه هدف سوختگی مراسم آخرین چهارشنبه سال نوجوانان هستند گفت: به خانواده‌ها تاکید می‌شود به شدت از نوجوانان خود مراقبت کنند و تا حد امکان از حضور آنها در این مراسم خودداری کنند.


وی افزود: حوادثی مانند قطعی عضو که انفجار مواد محترقه ایجاد می‌کند، بسیار بیشتر از سوختگی اتفاق می‌افتد و مصدومان بیشتری را نسبت به سوختگی از خود برجای می‌گذارد.


این متخصص سوختگی در پاسخ به این سوال مبنی براینکه در هنگام بروز سوختگی چه اقداماتی را می توان برای فرد مصدوم انجام داد گفت: تنها کمکی که اطرافیان می‌توانند به مصدومان داشته باشد این است که فرد را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال دهند.


به گفته وی، شست‌و‌شوی مداوم محل سوختگی هیچ گونه تاثیری بر کاهش میزان سوختگی ندارد، زیرا در هنگام انفجار مواد محترقه بالای 100 درجه سانتی گراد حرارت تولید می‌شود و فرد به یکبار دچار سوختگی می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: دست و صورت بیشترین ناحیه‌ای است که دچار سوختگی می‌شود و فرد پس از مراجعه به مراکز درمان نیاز به انجام چندین مرحله جراحی دارد که تنها می‌تواند بخشی از سلامتی خود را بدست آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب