دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حل مسائل کشور با بهره‌گیری از آرای صاحبان اندیشه

حل مسائل کشور با بهره‌گیری از آرای صاحبان اندیشه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس سند تحول و تعالی و بهره‌گیری از آرای صاحبان اندیشه به دنبال حل مسائل باشند.
کد خبر : 853092

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد محمدی در نشستی با علیرضا لادن‌مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید بر اساس سند تحول و تعالی، بهره‌گیری از آرای صاحبان اندیشه در جوامع دانشگاهی باعث ایجاد امید در میان این قشر و حرکت واحد‌های دانشگاهی براساس سرفصل‌های سندتحول و تعالی در مسیر توسعه، به دنبال حل مسائل باشند.

وی دانشگاه، دولت و بخش خصوص را سه ضلع تاثیرگذار در فعالیت‌های جامعه برشمرده و به استفاده از بخش‌های خصوص در کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای و مهارتی تاکید کرد و گفت: استفاده از توان علمی و تخصصی استادان کمک قابل توجه‌ای به قطب شدن واحد‌ها در رشته‌های تخصصی و آموزشی می‌کند و در این راستا تشکیل اتاق‌های فکر، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نشست‌های بصیرت‌افزایی، تعریف پروژهای‌های ملی از سوی نخبگان دانشگاهی و پرهیز از نگرش‌های سطحی و مقطعی حائز اهمیت است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر حفظ و اشاعه شعائر اسلامی با توجه به ۶ شهید هشت سال دفاع مقدس و ۷ شهید مدافع حرم واحد یادگار امام خمینی (ره) اظهار کرد: بسیار مناسب است که از این موقعیت خاص بهره کافی را به عمل آورده و نام هر یک از اماکن واحد به نام یکی از این سلحشوران مزین شود تا ضمن زنده نگهداشتن نام و خاطره این عزیزان با نصب زندگی‌نامه این شهدای والامقام در این اماکن، دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های ایشان آشناشوند.

محمدی با ابراز خرسندی از جذب و تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در واحد یادگار امام (ره)، ارتقای بهره‌وری دانشگاه در تمام ابعاد با هدف فاصله‌گیری از درآمد‌های شهریه‌ای، ماموریت محوری و کارورزی در دانشگاه در راستای افزایش جنبه‌های مهارتی و توجه ویژه به بصیرت‌افزایی میان همه اقشار جامعه دانشگاهی را از دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی و واحد‌ها برشمرده و گفت: امیدواریم در جلسه آتی که در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار خواهد شد، بتوانیم نشستی با استادان واحد و دانشجویان ایرانی و اتباع نیز داشته باشیم.

علیرضا لادن‌مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری هم گفت: با توجه به موقعیت خاص دانشگاه آزاد واحد یادگار در مجاورت حرم مطهر امام راحل و حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) شاهد استقبال داوطلبان جهت ادامه تحصیل در این واحد دانشگاهی از سراسر ایران بوده ایم. 

وی افزود: پیشرفت‌های چشمگیر واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی و حرکت به سوی کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای و ارائه خدمات رفاهی بهینه به دانشجویان از فعالیت‌های واحد در یکسال گذشته بوده‌است.

لادن‌مقدم فرد تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های واحد یادگار دانشگاه آزاد اسلامی در یکسال اخیر توجه به ظرفیت کاربردی استادان و دانشجویان در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیل به آرمان‌های والای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از نقطه‌‎نظرات و آرای سازنده استادان و دانشجویان واحد در قالب برگزاری نشست‌های صمیمانه با این عزیزان به صورت دوره‌ای و منظم در سطح واحد بوده‌است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام با بیان اینکه هدف نهایی این واحد دانشگاهی دستیابی به قله‌های رفیع علمی و تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله با رویکرد آموزشی – مهارتی است، تاکید کرد: با مساعدت ویژه مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه رشته‌های مهارتی و تحصیلات تکمیلی با توجه به ظرفیت بالای واحد در جذب دانشجویان بومی و غیر بومی و نیز دانشجویان غیر ایرانی عمل می‌کنیم. 

گفتنی است در جریان این دیدار که در فضایی صمیمانه صورت پذیرفت، معاونان واحد یادگار امام (ره) به ارائه عملکرد یکساله و روند رو به رشد شاخصه‌های آموزشی، پژوهشی، مالی و دانشجویی پرداخته و با بیان مشکلات موجود خواستار تعامل و یاری مسئولان استانی در کاهش و رفع موانع شدند که مقرر شد موارد به صورت مکتوب ارسال تا با بررسی کارشناسی مورد اهتمام قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته