دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از یک عاشقانه در کاخ سعدآباد؛

وقتی «علیرضا قربانی» با پروردگار مناجات می‌کند+فیلم

وقتی «علیرضا قربانی» با پروردگار مناجات می‌کند+فیلم
تور کنسرت‌های علیرضا قربانی پس از سال‌ها به تهران رسید. او در این شب‌ها توانست با صدایش صحنه‌هایی را بیافریند که در ذهن و روح مخاطبانشان تا سال‌ها زنده بماند.
کد خبر : 853003

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاخ سعدآباد تهران این شب‌ها میزبان خواننده‌ای سنتی است که پس از چهار سال وقفه به اجرای کنسرت در تهران پرداخته است، علیرضا قربانی بعد از تور کنسرت‌های شهرستانش حال به کاخ سعدآباد تهران رسیده و در همان شب‌های اول بلیت فروشی نیز به دلیل اقبال زیاد علاقه‌مندان برای حضور در کنسرتش، دست به تمدید کنسرت‌ها در شب‌های متمادی زد.

حال که بیش از چند شب از اجرای کنسرت‌های قربانی در شب‌های سعدآباد می‌گذرد، مردم با استقبال از این اجرا و با دلی خوش از این کاخ بیرون می‌آیند، هر چند که هر شب منطقه دربند و نزدیک به درب کاخ سعدآباد به دلیل هجم زیاد جمعیت برای پارکینگ دچار مشکل می‌شود، اما برپایی کنسرت قربانی در این مکان تاریخی حال خوب را به مردم هدیه می‌دهد.

وقتی «علیرضا قربانی» با پروردگار مناجات می‌کند+فیلم

از آنجایی که برخی از کنسرت‌های فضای آزاد دچار مشکلاتی، چون نور و صدا به دلیل باز بودن فضا، هجمه جمعیت و مسائلی از این دست ممکن است، بشود، اما یکی از نقاط مثبت کنسرت علیرضا قربانی در محوطه کاخ ملت صدا و نورپردازی زیبای آن است به طوریکه با صدای قربانی عجین شده و خاطره خوبی برای مردم می‌سازد.

نوازندگان کنسرت قربانی در این شب‌ها حسام ناصری، پیانیست، دارا دارایی، گیتارباس، سامان صمیمی، کمانچه، هومن مهدویانف سه تارف زکریا یوسفی، ساز کوبه‌ای هستند.
قربانی در شب سوم این کنسرت قطعه «عروج» رباعی از مولانا را با مضمون «مجنون و پریشان توآم دستم گیر، سرگشته و حیران توام دستم گیر» اجرا کرد و با همراهی نوازندگان و مردم خلق لحظاتی زیبا داشت.

وقتی «علیرضا قربانی» با پروردگار مناجات می‌کند+فیلم

قطعات دیگر «خیال خوش»، «عاشقانه نیست»، «ارغوان» نیز در این شب توسط علیرضا قربانی خوانده شد.

قطعه «پریشانی» از احمد امیر خلیلی قطعه جدید موسیقایی علیرضا قربانی است که او در تمامی این شب‌ها آن را با مردم شریک شده است. این قطعه با نورپردازی زیبا بر روی کاخ ملت اجرا شد و مردم «روزگار من و مویش به پریشانی رفت» را زمزمه می‌کردند. قربانی برخی از تیتراژ‌های تلویزیونی خود را مثل «هم گناه» و «پل» را نیز اجرا کرد.

«روزگار غریب» با شعری از احمد شاملو و حمید خلف بیگی اجرا شد و اشعار روزگار غریب بر روی دیوار کاخ نقش بستف در میانه اجرای این قطعه نیز قربانی همچون یک رهبر ارکستر مقابل مخاطبان ایستاد و آنان را در اجرای قطعه رهبری کرد.

وقتی «علیرضا قربانی» با پروردگار مناجات می‌کند+فیلم

یکی از بخش‌های زیبای کنسرت قربانی اجرای تصنیف شوشتری منتسب به مناجات ابوسعید ابوالخیر با خداوند است و گویا یک نوع مناجات زیبا و جذاب محسوب می‌شود، قربانی برای اجرای این تصنیف به مردم پیشنهاد داد که در زمان اجرای این تصنیف عکس و فیلم نگیرند و تنها به مضمون این مناجات توجه کنند. مردم نیز با توجه کامل و سکوت به اجرای این تصنیف و موسیقی نوازندگان گوش سپردند.

شنیده‌ها حاکی است که پس از اجرای قطعه از خون جوانان وطن قربانی در شب نخست کنسرت و حواشی که برخی ایجاد کردند، پس از آن دیگر قربانی این قطعه را در شب‌های دیگر اجرا نکرد.

وقتی «علیرضا قربانی» با پروردگار مناجات می‌کند+فیلم

کنسرت‌های علیرضا قربانی به مدت پانزده شب تا بیستم تیر ماه در مجموعه کاخ سعدآباد تهران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته