دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1402 - 09:45
قوانین سقف بودجه در گذشته عملیاتی نشد

کفاشیان: حضور در مسابقات کافا با اجبار AFC بود/ هماهنگی قلعه‌نویی و عنایتی به سود فوتبال است

کفاشیان: حضور در مسابقات کافا با اجبار AFC بود  هماهنگی قلعه‌نویی و عنایتی به سود فوتبال است
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: AFC حضور در مسابقات کافا را اجبار کرده و تیم ملی باید در این مسابقات شرکت کند.
کد خبر : 852960

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه در زمان شما این اصرار وجود داشت تا تیم ملی فوتبال ایران به منطقه آسیانه میانه بیاید و در رقابت های این منطقه شرکت کند، اظهار داشت: این مسابقات از سوی AFC حمایت می‌شود و تیم ملی ایران با وجود آنکه برتر از سایر رقبای خود است اما به خواسته کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با تیم‌های منطقه خود بازی کند. به صورت طبیعی فدراسیون فوتبال با تیم‌هایی مانند تاجیکستان، افغانستان یا قرقیزستان بازی تدارکاتی برگزار نمی‌کند اما AFC حضور در چنین تورنمنتی را اجبار کرده و تیم ملی باید در این مسابقات شرکت کند.

وی در مورد اینکه تیم ملی با چنین دیدارهایی می‌تواند آماده‌سازی خوبی برای جام ملت‌های آسیا داشته باشد، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر کمک به توسعه فوتبال تیم‌های آسیایی میانه را دیده و به همین دلیل مسابقات کافا برگزار می‌شود. بازی‌های تدارکاتی با چنین حریفانی کمک خاصی به ما نمی‌کند و بیشتر به رقبای ما کمک می‌شود اما در آینده این تورنمنت می‌تواند پربارتر باشد.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال درباره شرایط تیم امید برای حضور در بازی‌های آسیایی و پس از آن انتخابی المپیک پاریس عنوان کرد: آنچه مهم است هماهنگی سرمربیان تیم‌های ملی امید و بزرگسالان است و نقش امیر قلعه‌نویی در سپردن سرمربیگری تیم امید به رضا عنایتی می‌تواند به سود فوتبال کشور باشد. این هماهنگی کمک خواهد کرد تا هر دو تیم به موفقیت برسند. با توجه به استعدادهایی که داریم باید نتایج خوبی بگیریم و تیم‌های امید و بزرگسالان می‌توانند موفق باشند. تیم امید راهی المپیک شود و بزرگسالان هم در جام ملت‌ها سربلند باشد با توجه به نسل خوبی که در فوتبال کشورمان وجود دارد.

کفاشیان در خصوص قانون سقف بودجه فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها یادآور شد: از قدیم قوانین سقف بودجه مطرح بوده ولی هیچ‌وقت عملیاتی و اجرایی نشده است. ان‌شاءالله این بار اجرایی شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب